Säästöpankkiryhmään kuuluva Säästöpankkikeskus suunnittelee toimintansa uudelleenorganisoimista

Säästöpankkikeskus käynnistää muutosneuvottelut, jotka koskevat noin 470 työntekijää Säästöpankkiliitto osk:ssa, Säästöpankkipalvelut Oy:ssä, Säästöpankkien Keskuspankki Suomi Oyj:ssä, Sp-Rahastoyhtiö Oy:ssä ja Sp-Henkivakuutusyhtiö Oy:ssä. Suunnitelmissa on yksinkertaistaa organisaation rakennetta sekä selkiyttää työnjakoja ja vastuualueita.

”Olemme vieneet määrätietoisesti ryhmämme strategiaa eteenpäin harmonisoimalla prosesseja, konsolidoimalla toimintoja ja nostamalla automaatioastetta. Tämä mahdollistaa organisaation tehokkaamman toiminnan. Teemme mittavia investointeja digitalisaatioon ja erityisesti siihen liittyvän uuden osaamisen hankkimiseen. Tulemme asteittain luomaan uusia tehtäviä, joilla vastaamme digitaalisen pankkitoiminnan uudenlaisien kyvykkyyksien tarpeeseen”, kertoo Tomi Närhinen, Säästöpankkiryhmän toimitusjohtaja.

Suunniteltujen toimenpiteiden on toteutuessaan arvioitu johtavan enintään 45 toimen lakkaamiseen. Lisäksi osa tehtävistä voi muuttua olennaisesti. Mahdollisia henkilöstövähennyksiä pyritään rajoittamaan sijoittamalla työntekijöitä uusiin tehtäviin ja rooleihin. Lopullinen henkilöstövaikutus varmistuu neuvottelujen jälkeen.

Lisätietoja:

Tomi Närhinen,
Säästöpankkiryhmä, toimitusjohtaja
tomi.narhinen@saastopankki.fi

Säästöpankkiryhmä on edistänyt yksilön ja yhteisön taloudellista hyvinvointia jo 200 vuoden ajan. Tahdomme, että meidät tunnetaan rohkeudesta, asiantuntijuudesta ja intohimosta tehdä erinomaista asiakastyötä. Säästöpankkiryhmän muodostavat paikalliset Säästöpankit ympäri Suomen sekä Säästöpankkikeskus. Tarjoamme asiakkaillemme kattavien vähittäispankkipalvelujen lisäksi sijoittamisen, kodinvaihdon ja vakuuttamisen palveluja.