Saga Furs Oyj:n tuloksen arvioidaan painuvan selvästi tappiolliseksi

Saga Furs Oyj      Pörssitiedote     9.6.2016     klo 19.20

Tilikauden 2015-1016 sinikettutarjonta, joka kasvoi edellisestä tilikaudesta poikkeuksellisen hyvän pentutuloksen seurauksena, on osoittautunut selvästi kysyntää suuremmaksi. Kauden aikaisemmissa huutokaupoissa nahoista on saatu myytyä vain alle puolet. Kesäkuun huutokaupan sataprosenttisesta myynnistä huolimatta tämänhetkinen markkinatilanne ei mahdollista kaikkien jäljellä olevien siniketunnahkojen tarjoamista syyskuussa järjestettävässä tilikauden viimeisessä huutokaupassa.

Ketunnahkojen hintatason voimakkaan laskun seurauksena yhtiön välitysmyynnistä saamat tuotot laskevat ennakoitua enemmän. Yhtiön tulosta heikentää myös selvästi nahkojen myynnin siirtyminen tilikaudelta toiselle. Koska Saga Furs Oyj ei omista välittämiään nahkoja, ne eivät kuulu yhtiön vaihto-omaisuuteen. Tämän seurauksena nahkojen hankintaan, kuljetuksiin, lajitteluun ja varastointiin liittyvät kulut kirjautuvat kuluvalle tilikaudelle, mutta nahkojen välitysmyynnistä saatavat tuotot vasta sille tilikaudelle, jolla ne myydään. Tilikauden tuloksen arvioidaan painuvan selvästi tappiolliseksi.

Lisätietoja: Varatoimitusjohtaja Juha Huttunen, puh. 050 512 0326