Sini- ja shadow-ketunnahkojen hinnat uusiin ennätyksiin turkishuutokaupassa

Saga Furs Oyj     Pörssitiedote    7.6.2013     klo 18:33

Saga Furs Oyj:n kansainvälisessä huutokaupassa tänään tarjottujen siniketunnahkojen hintataso nousi odotettua enemmän, lähes 30 prosenttia maaliskuun hintatasosta. Normaalilaatuisten siniketunnahkojen 312.000 nahan valikoiman keskihinnaksi muodostui peräti 207 euroa.  Shadow-ketunnahkojen, joita oli tarjolla huutokaupassa 35 000, hintataso nousi siniketunnahkojen nousun imussa 25 prosenttia, ja normaalilaatuisen valikoiman keskihinta oli 198 euroa. Myös sertifioitujen Saga® suomensupinnahkojen keskihinta nousi 25 prosenttia 179 euroon. Koko huutokaupassa tarjotun noin 550.000 ketun- ja suomensupinnahan välitysmyynnin arvoksi muodostui reilu 106 miljoonaa euroa.

Hinnannousuun vaikutti kansainvälisen muodin imusta johtuvan kysynnän kasvun lisäksi se, että siniketunnahkojen tuotanto ei ole kasvanut vastaavasti.

Hongkong/Kiina dominoi tämän päivän myyntiä, ja nahoista käytiin kova kilpailu. Huutokauppaan, joka päättyy 13.6., osallistuu noin 750 ostajaa.

Lisätietoja: Viestintä- ja yhteiskuntavastuujohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, puh. 050 5120 322