Turkishuutokauppa alkaa Vantaalla torstaina - nykyisellä nimellä viimeistä kertaa

TURKISTUOTTAJAT OYJ Mediatiedote 21.09.2011

Kansainvälinen turkishuutokauppa alkaa Vantaan Fur Centerissä torstaina 22.9.2011 viimeistä kertaa Turkistuottajat Oyj:n järjestämänä. Yhtiön nimi muuttuu 1.10.2011, ja joulukuussa huutokaupan järjestäjä on Saga Furs Oyj. Huutokauppa jatkuu maanantaihin saakka, ja tarjolla on yli 820.000 Saga®-minkin-, lähes 730.000 Saga®-ketun- ja 47.000 sertifioitua Saga®-suomensupinnahkaa.

Kaupankäynti aloitetaan torstaina minkinnahoilla. Lauantaina myyntivuoroon tulevat ketunnahat. Normaalilaatuiset sini- ja hopeaketunnahat tarjotaan sunnuntaina. Huutokauppa päättyy maanantaina 26.9.2011 heikompilaatuisten siniketunnahkojen myyntiin.

Huutokaupassa myydään Saga® Top Lot (huippumyyntierä) siniketun- ja sertifioiduista suomensupinnahoista. Huippuerän ostaja saa ainutlaatuisen mahdollisuuden hyödyntää Saga® designkeskuksen palveluja sekä oikeuden käyttää erityistä Saga® Top Lot -silkkietikettiä valmiissa turkisvaatteessa.

Julkaisemme verkkosivuillamme www.ffs.fi välittömästi myynnin päättymisen jälkeen merkittävimpien nahkatyyppien yksityiskohtaiset keskihinnat.

Kansainväliseen huutokauppaan odotetaan noin 400 ostajaa kaikilta markkina-alueilta, Kaukoidästä, Venäjältä ja Länsi-Euroopasta.

Syyskuun huutokauppa on Turkistuottajat Oyj:n myyntikauden 2010/2011 viimeinen ja 1.9.2011 alkaneen tilikauden ensimmäinen huutokauppa.

Joukkoviestinten edustajat ovat tervetulleita tutustumaan huutokauppaan.

Lisätietoja: viestintä- ja yhteiskuntavastuujohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, puh. 050 5120 322