Ruotsalainen Netigate ostaa suomalaisen Lumoan

Netigaten ja Lumoan yhdistymisen myötä Eurooppaan syntyy uusi johtava asiakas- ja työntekijäkokemuksen hallintaratkaisu.

TUKHOLMA (26.3.2024) – Johtava asiakaskokemuksen hallintaratkaisujen tarjoaja Netigate on tänään kertonut ostaneensa Lumoan kaikki osakkeet. Lumoa on maailman ensimmäinen asiakaskokemusalusta, joka hyödyntää generatiivista tekoälyä. Strateginen yritysosto yhdistää kaksi johtavaa eurooppalaista yritystä, joiden tavoitteena on tuoda asiakkaiden ja työntekijöiden näkemykset tiiviiksi osaksi strategisia liiketoimintapäätöksiä.

Yrityksillä on yhteensä yli 1 500 asiakasta, joihin lukeutuvat esimerkiksi rahoitusyhtiö Santander, lähikauppaketju Circle K, OP-Financial Group, S-Group, Reima ja Spotify. Kaupassa syntynyt organisaatio palvelee asiakkaitaan ympäri Eurooppaa.

Eri aloilla toimivat yritykset keräävät joka päivä useissa kanavissa palautetta, jota voisi hyödyntää paremmin. Jotta palaute ymmärretään ja saadaan hyödynnettyä, sen keräämistavat on yhdistettävä laadukkaaseen analyysiin. Tämän jälkeen tieto tulee jakaa tavalla, joka hyödyttää niin yksilöitä kuin koko organisaatiota liiketoiminnassa ja päivittäisessä päätöksenteossa.

“Netigaten hankinta on tärkeä askel missiollemme auttaa yrityksiä ymmärtämään ihmisiä aidosti ja toimimaan palautteen pohjalta”, toteaa Netigaten toimitusjohtaja Mikkel Drucker. “Yhdistämällä Lumoan tekoälyn ja asiakaskokemusosaamisen Netigaten palautteenhallintaratkaisuihin luomme uuden standardin sille, miten Euroopassa toimivat yritykset voivat hyödyntää asiakkaiden ja työntekijöiden palautetta kestävän kasvun ja tyytyväisyyden rakentamisessa.”

“Netigaten kanssa yhdistyminen kiihdyttää missiotamme auttaa jokaista työntekijää tekemään oikeita, asiakkaita palvelevia päätöksiä”, sanoo Lumoan toimitusjohtaja Carlos del Corral. “Yhdessä voimme laajentaa tarjoomaamme asiakaskokemuksesta kokonaiskokemukseen sekä samalla huolehtia, että dataa käsitellään Euroopan paikallisten lakien mukaisesti.”

B2B-ohjelmistoihin keskittyvä yksityinen pääomarahasto GRO Capital teki merkittävän sijoituksen Netigateen vuonna 2022. Rahasto arvioi, että työntekijä- ja asiakaskokemusohjelmiston toimialan arvo kasvaa yli 10 miljardiin euroon vuoteen 2027 mennessä.

“Netigaten ja Lumoan yhdistyminen on hieno esimerkki sijoitusajattelustamme: haluamme tukea kasvavia yrityksiä, jotka ovat valmiina määrittelemään toimialansa tulevaisuuden. Odotamme innolla, miten yhdistetty alusta muuttaa asiakas- ja työntekijäkokemuksen hallintaa Euroopassa”, toteaa GRO Capitalin partneri Lars Lunde.

Lisätietoja:

Kuvat medialle

Nathalie Taub, markkinointijohtaja
Netigate AB
+46 (0) 76-308 47 94
nathalie.taub@netigate.se

Fabrizio Trotti, markkinointi- ja myyntijohtaja
Lumoa Oy
fabrizio@lumoa.me

Netigate

Vuonna 2005 perustettu Netigate on kansainvälinen SaaS-yritys, jonka kattava kokemuksenhallintaratkaisu auttaa organisaatioita ymmärtämään työntekijöitään ja asiakkaitaan syvällisesti. Netigate pyrkii tekemään numeroiden takana olevan inhimillisen kokemuksen näkyväksi liiketoiminnan kasvattamiseksi ja vaihtuvuuden vähentämiseksi. Netigaten yhdistelmä tekoäly- ja koneoppimisteknologioita sekä omia asiantuntijoita auttaa asiakkaita löytämään hyödyllistä tietoa datalähteistään. Yrityksellä on yli 1 500 asiakasta, ja se työllistää yli 150 henkilöä. Yrityksen pääkonttori on Tukholmassa, ja sillä on toimistoja myös Berliinissä, Frankfurtissa, Varsovassa ja Oslossa. GRO Capital on ollut Netigaten pääomistaja vuodesta 2022 asti. Lisätietoa: www.netigate.net.

Lumoa

Helsingissä pääkonttoriaan pitävä Lumoa on rakentanut maailman ensimmäisen generatiivista tekoälyä hyödyntävän asiakaskokemusalustan. Lumoa perustettiin vuonna 2016, ja sen sijoittajiin lukeutuu Icebreaker. Lumoa auttaa asiakkaita tekemään oikeita päätöksiä asiakkaiden palautteen pohjalta yli 20 maassa. Viime vuonna Lumoan alustalla analysoitiin yli 74 miljoonaa asiakaspalautetta. Lisätietoa: www.lumoa.me.