Netigate kjøper finske Lumoa - Gir bedrifter nye og kraftfulle verktøy for å få mer ut av feedback

Netigate og Lumoa går sammen for å bygge Europas ledende feedbackplattform for bedrifter.

Stockholm, Sverige (26. mars 2024) - Europas ledende selskap innen feedbackløsninger for bedrifter, Netigate, annonserte i dag oppkjøpet av Lumoa, verdens første kundeopplevelsesplattform som tilbyr veiledning gjennom generativ KI-teknologi. Dette strategiske steget forener to av Europas ledende innovatorer, som begge jobber for å gjøre kunder og ansattes feedback til kjernen i bedrifters beslutningsprosesser. Med over 1500 kunder i ulike markeder, som Santander, Circle K, ICE og Spotify, tilbyr Netigate tjenester i hele Europa.

Bedrifter samler feedback fra flere kanaler, hele tiden. Disse tilbakemeldingen kan i dag brukes langt mer effektivt enn tidligere, med hjelp av dyp og kvalitativ analyse. Både Netigate og Lumoa forsto tidlig at for å løse denne utfordringen måtte feedbackinnhenting kombineres med grundig analyse for å virkelig forstå personen som gav tilbakemelding. Denne informasjonen må så deles på en måte som gir enkeltansatte og hele organisasjoner alltid har oppdatert tilgang til grunnlaget de trenger for å fatte gode beslutninger.

Oppkjøpet av Lumoa er et fantastisk steg mot å realisere vårt mål om å inspirere handling gjennom ekte forståelse av mennesker,” sier Mikkel Drucker, CEO i Netigate. “Ved å samle Lumoas KI- og CX-erfaring med Netigates avanserte feedbackløsninger setter vi en ny standard for hvordan bedrifter i hele Europa kan bruke feedback fra ansatte og kunder til å bygge bærekraftig vekst og glede.”

Sammen er Netigate og Lumoa i en unik posisjon til å tilby bedrifter banebrytende teknologi som generativ KI for å la kunder og ansatte få sine stemmer hørt, samtidig som plattformen overholder alle europeske lover og regler for håndtering og oppbevaring av persondata.

“Ved å gå inn i Netigate tar vi steg mot vår målsetning om å gi hver ansatt vetktøyene de trenger for å ta riktige beslutninger basert på hva kundene deres sier,” sier Carlos Del Corral, CEO i Lumoa. “Sammen skal vi nå utvide vårt fokus fra kun kundeopplevelser til en full opplevelsesplattform, samtidig som vi leder an i datasikkerhet og personvern, der vi følger alle europeiske lovverk og kan garantere at dine data aldri vil sendes eller håndteres utenfor EU.”

I 2022 mottok Netigate en stor strategisk investering fra GRO Capital, det ledende aktive eierfondet i Nord-Europa med fokus på B2B-programvare. Deres studier viser at markedet for EX- og CX-programvare vil vokse til mer enn 10 milliarder dollar i Europa innen 2027.

“Dette partnerskapet mellom Netigate og Lumoa passer perfekt i vår investeringsfilosofi, der vi støtter selskaper som vokser og er klare til å definere framtiden i sine industrier. sier Lars Lunde, Partner ved GRO Capital. “Vi gleder oss til å se hvordan den kombinerte plattformen kan endre hvordan feedback brukes i Europa og ellers i verden.”

For mer informasjon:

Mediebibliotek med bilder

Nathalie Taub, Marketing Director
Netigate AB
+46 (0)76-308 47 94
nathalie.taub@netigate.se

Fabrizio Trotti, Marketing and Sales Development Director
Lumoa Oy
fabrizio@lumoa.me

Om Netigate:

Netigate er et internasjonalt SaaS-selskap som tilbyr en helhetlig løsning for opplevelseshåndtering for organisasjoner som ønsker en dypere forståelse av sine medarbeidere og kunder. Netigate har som mål å gi medarbeidere og kunder muligheten til å se det menneskelige perspektivet bak tallene, for å skape vekst og redusere kundefrafall. Selskapet kombinerer kraftig AI- og maskinlæringsteknologi med et stort team av interne innsiktskonsulenter for å hjelpe kundene med å hente ut verdifull innsikt fra dataene sine og gjøre en merkbar forskjell.

Organisasjonen ble grunnlagt i 2005 og har over 1 500 abonnementskunder globalt. Netigate har over 150 ansatte med hovedkontor i Stockholm og regionale kontorer i Berlin, Frankfurt, Warszawa og Oslo. Siden 2022 har private equity-selskapet GRO Capital vært hovedaksjonær i selskapet. www.netigate.net

Om Lumoa:

Helsingfors-baserte Lumoa er et ledende selskap innen løsninger for å forstå kundeopplevelser. Lumoas plattform er den første CX-platformen som kan tilby løsninger ved hjelp av generativ KI. Etablert i 2016 og støttet av Icebreaker, jobber Lumoa med kunder i mer enn 20 land, der de gir ansatte verktøyene de trenger til å ta riktige beslutnnger basert på hva kundene deres sier. 74 millioner tilbakemeldinger fra kunder ble analysert i Lumoas plattform bare i 2023. Lær mer på www.lumoa.me