Suomalainen Leadfeeder ja saksalainen Echobot yhdistyivät – uusi Dealfront-verkkopalvelu auttaa yrityksiä menestymään Euroopan markkinoilla

Dealfront auttaa myynti- ja markkinointiimejä kartoittamaan kohdemarkkinansa, tunnistamaan parhaat myyntiliidit ja tehostamaan go-to-market-toimintaansa.

HELSINKI, Suomi & KARLSRUHE, Saksa (3.4.2023) Suomalainen B2B-myyntiliidien tunnistamiseen erikoistunut Leadfeeder ja B2B-myynnin prospektointityökalun kehittänyt saksalaisyritys Echobot yhdistyvät uuden Dealfront-nimeä kantavan brändin alle. Kesällä 2022 tapahtuneen yrityskaupan jälkeen yritys on tehnyt töitä organisaatioiden ja teknologioiden yhdistämiseksi, ja nyt Dealfront on julkaissut yhdistetyn tekoälyä hyödyntävän go-to-market-tuotteensa. Dealfront auttaa yrityksiä tehostamaan myyntiä ja markkinointia sekä löytämään parhaat mahdolliset myyntiliidit Euroopassa.

Yrityksillä on käytössään kasvava määrä muuttuvaa ja päivittyvää dataa. Euroopassa haasteen datan keräämiseen ja hyödyntämiseen myynnissä muodostavat eri maiden omat tietoturvastandardit, kielikohtaiset erot, maakohtaiset lait sekä paikalliset toimijat ja tietorakenteet   etenkin, jos yritykset käyttävät lukuisia eri myynnin työkaluja.

Dealfrontin myynti- ja markkinointiratkaisu sisältää työkalut liidien generointiin, B2B-mainontaan ja verkkosivujen seurantaan. Yhtiö on kehittänyt tekoälyä hyödyntävän algoritmin, jolla se on pystynyt rakentamaan Euroopan suurimman ja tarkimman yritys- ja kontaktitietokannan asiakkaidensa käyttöön. Tekoäly on opetettu ymmärtämään eri maiden dataa, kieliä, kulttuureja ja säädöksiä.

“Liiketoiminnan periaatteet Euroopassa ja Yhdysvalloissa eroavat toisistaan merkittävästi. Myös Euroopan sisällä maiden ja jopa kaupunkien väliset erot ovat huomattavia. Dealfront tarjoaa käyttäjilleen lokalisoitua dataa, jotta yritysten myynti- ja markkinointitiimien on helppo työskennellä riippumatta siitä, mille alueelle yrityksen liiketoiminta ja sen asiakkaat keskittyvät”, kertoo Dealfrontin toimitusjohtaja Bastian Karweg.

Dealfrontin verkkopalvelu antaa työkalut myyntiputken neljään eri vaiheeseen: liidien tunnistaminen, kvalifiointi, konvertointi ja optimointi. Ratkaisussa olevat työkalut toimivat saumattomasti yhteen syöttäen myyntiliidejä prosessin seuraavan vaiheen työkalulle. Palvelun avulla asiakkaat voivat automatisoida liidigenerointinsa, ja palvelu jopa ehdottaa uusia, entistäkin sopivimpia liidejä kontaktoitavaksi tekoälyn avulla. Palvelu jalostaa asiakkaiden staattisia listoja yhdistämällä niihin reaaliaikaista dataa kohdeyrityksistä ja niiden käyttäytymisestä, jotta myyntitoiminta kohdistuisi aina kaikista potentiaalisimpiin asiakkaisiin.

“Palvelussa olevan datan ja työkalujen avulla asiakkaat tietävät miten tehokkaimmin kontaktoida myyntiliidejä eri maantieteellisillä alueilla”, sanoo Dealfrontin Chief Product Officer Pekka Koskinen. “Eurooppalaisena yhtiönä olemme rakentaneet tietokantamme ja palvelulle ymmärtämään eri maiden kielivaatimukset ja paikalliset vaatimukset. Pystymme lisäksi palvelemaan asiakkaitamme paikallisella kielellä ja ymmärtämään heidän tarpeensa.”

Dealfront on toimialallaan Keski-Euroopan ja Pohjoismaiden markkinajohtaja, joka tarjoaa asiakkailleen luotettavaa yritys- ja kontaktidataa sekä tietoa esimerkiksi verkkosivujen vierailijoista. Dealfrontin asiakkaita ovat muun muassa Hertz, Siemens, Eventbrite ja Pipedrive.

“Leadfeeder [Dealfront] auttaa meitä määrittelemään, miten sisältömme vetoaa niin olemassa oleviin kuin tuleviin asiakkaisiin. Palvelun avulla voimme olla varmoja siitä, että kohdeyleisöt ja -alat ovat juuri oikeita. Toisaalta pystymme myös tutkimaan, mihin meidän pitäisi keskittyä enemmän”, kertoo Tuxeran markkinointijohtaja Tiff Rossi.

Dealfrontilla on yli 330 työntekijää ja toimistot Saksassa, Suomessa, Alankomaissa, Tanskassa, Ruotsissa, Italiassa ja Espanjassa. Vuonna 2022 Great Hill Partners sijoitti 180 miljoonaa euroa Leadfeederin ja Echobotin yhdistymiseen. Lisäksi sijoitusyhtiö on sitoutunut sijoittamaan tulevaisuudessa vielä 50 miljoonaa euroa lisää tukeakseen yhtiön kasvutavoitteita erityisesti uusien yritysostojen kautta. Leadfeederin ja Echobotin olemassa olevat asiakkaat voivat hyödyntää Dealfrontin uuden palvelun ominaisuuksia, mutta myös pääsy jo aiemmin käytössä olleisiin tuotteisiin säilyy.

Lisätietoja medialle

Kuvat ja lisämateriaalit medialle

Pekka Koskinen, Chief Product Officer

Dealfront

pekka.koskinen@dealfront.com

Dealfront

Dealfront on eurooppalainen go-to-market-työkalu, joka tarjoaa myynti- ja markkinointitiimeille kaiken, mitä he tarvitsevat tuottaakseen liideistä ja tehdäkseen diilejä. Suomalaisen Leadfeederin ja saksalaisen Echobotin muodostaman Dealfrontin verkkopalvelu sisältää Euroopan laajuisen, GDPR vaatimusten mukaisen yritys- ja päättäjätietokannan sekä työkalut tämän tiedon hyödyntämiseen myynnissä ja markkinoinnissa. Palvelun avulla asiakkaat voivat etsiä kohderyhmäänsä sopivia myyntiliidejä, kohdentaa heille mainontaa, seurata heidän käyttäytymistä verkkosivuilla sekä viemään automaattisesti sopivimmat myyntiliidit myyvien käsiteltäväksi CRM-järjestelmään.

Lisätietoja: www.dealfront.com.

Dealfront – The way to win deals in Europe.