Kemin Energia ja Vesi kehittää kaukolämmön ja vesihuollon asiakaspalvelua

Solteqin tytäryhtiö inPulse Works Oy toimittaa Kemin Energia ja Vesi Oy:lle inWorks Heat & Water -asiakashallinnan ja laskutuksen kokonaisratkaisun. inWorks korvaa yhtiössä käytössä olevat kaksi erillistä järjestelmää. Kaukolämpö- ja vesihuoltoasiakkaiden asiakaspalvelu, laskuttaminen sekä online-palvelut hoidetaan jatkossa yhdellä keskitetyllä ratkaisulla.

– inWorks-järjestelmä on meille strateginen valinta, sillä yhdistimme energia- ja vesiliiketoiminnot konsernissamme viime vuonna. Ratkaisulla saavutamme lisää tärkeitä synergiahyötyjä ja palvelumme monipuolistuvat. Asiakaspalvelijamme voi esimerkiksi palvelutilanteessa katselmoida ja edistää asiakkaamme kaukolämpö- sekä vesilaskutuksiin liittyviä asioita samalla kertaa. Vastaavasti Online-palvelussa asiakkaamme voi tarkastella omia veden ja kaukolämmön kulutus- ja laskutietojaan 24/7. Hankintapäätöksemme sinetöi lopulta inPulse Worksin vahvasti asiakaslähtöinen asiantuntijuus, sanoo Kemin Energia ja Vesi Oy:n toimitusjohtaja Anne Salo-oja.

– Neuvotteluvaiheessa oli mukava huomata, että Kemissä liiketoiminnan kehittämiskohteet olivat juuri sellaisia, joihin inWorks tarjoaa valmiin ratkaisun. Kaukolämpö- ja vesiliiketoiminnat oli aiemmin yhdistetty samaan konserniin, mutta erilliset järjestelmät rajoittivat liiketoimintojen keskinäistä tekemistä erityisesti asiakaspalvelun ja taloushallinnan näkökulmista. inWorks on edistyksellinen ratkaisu, jossa asiakaspalvelun keskeiset toimet voidaan hoitaa yhtiörakenteesta riippumatta kaukolämmön, vesihuollon ja sähkön osalta yhteisillä käyttöliittymillä, kertoo inPulse Worksin myyntijohtaja Vesa Hänninen.

Lisätietoja

Vesa Hänninen, inPulse Works Oy, myyntijohtaja, 040 5031 369, vesa.hanninen@solteq.com
Anne Salo-oja, Kemin Energia ja Vesi Oy, toimitusjohtaja, 0400 695 806, anne.salo-oja@kenve.fi

Kemin Energia Oy -konserni on Kemin kaupungin omistama yritys, joka tarjoaa asiakkailleen sähköön ja kaukolämpöön sekä vesihuoltoon liittyviä palveluita. Konsernin liikevaihto on 22 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa on 69 energia-alan ja vesihuollon ammattilaista.

www.kenve.fi

Solteq Oyj -konserniin kuuluva inPulse Works on 2010 perustettu, sähköisen asioinnin ja IT-ratkaisujen asiantuntija- ja ohjelmistoyritys. Tarjoamme asiakkaillemme innovatiivisia ja kustannustehokkaita IT-ratkaisuja. Ratkaisuillamme asiakasyritykset automatisoivat liiketoimintaprosessejaan, asiointipalvelujaan sekä liiketoiminnan raportointia ja seurantaa.

--

Solteq on pohjoismainen digitaaliseen asiakaskohtaamiseen erikoistunut IT- ja ohjelmistotalo. Asiakkailleen se tarjoaa saman katon alta kokonaisratkaisut niin liiketoiminnan tehostamiseen kuin monikanavaiseen kaupankäyntiin: taustaprosesseista aina asiakkaan ostokokemukseen saakka, toimitusketjun ohjaamisesta digitaaliseen markkinointiin. Kolmessa maassa työskentelevien yli 500 asiantuntijan voimin Solteq toteuttaa ratkaisuja Eurooppaan, Pohjois-Amerikkaan, Aasiaan ja Australiaan. Vuonna 2016 Solteqin liikevaihto oli 63 miljoonaa euroa.