Solwersiin lisää LVI-osaamista tuoreen yritysoston myötä

Solwers Oyj Lehdistötiedote 18.12.2023 klo 12.00

Solwersiin kuuluva LVI-Insinööritoimisto Meskanen Oy on 15.12.2023 allekirjoittanut sopimuksen LVI-Insinööritoimisto Plan-Air Oy:n koko osakekannan ostamisesta. Yritys raportoidaan osana Solwers-konsernia 01.12.2023 lähtien.

Yli 40 vuotta Oulussa toimineella LVI-Insinööritoimisto Plan-Airilla on vankka asiakaskunta, joka koostuu ensisijaisesti kiinteistösijoittajista, julkisista rakennuttajista, kaupan keskusliikkeistä ja rakennusliikkeistä. Toiminta-alue painottuu Oulun ja Lapin maakuntiin ja Suomen suurimpiin kaupunkeihin. Yritys työllistää kahdeksan LVIA-alan asiantuntijaa ja sen liikevaihto 06/2023 päättyneellä tilikaudella oli 0,8 miljoonaa euroa.

”Osaavasta LVI-suunnittelusta on kysyntää ja Plan-Airin kokenut henkilökunta tuo LVI-Meskaselle lisää kapasiteettia ja osaamista. Yhdessä yhtiöt voivat palvella asiakkaitamme entistäkin tehokkaammin”, Leif Sebbas, Solwers Oyj:n hallituksen puheenjohtaja toteaa.

”Olen tyytyväinen siihen, että vuosikymmeniä rakennettu yritys saa alleen vahvat siivet. Uuden omistajan johdolla toiminta voi kehittyä seuraavalle tasolle, mikä mahdollistaa myös osaajillemme monipuolisia kehityspolkuja”, kertoo LVI-Insinööritoimisto Plan-Airin väistyvä hallituksen puheenjohtaja Markku Kaakinen

​​

LVI-Insinööritoimisto Meskanen on erikoistunut LVIA-suunnitteluun, mutta tekee myös valvontaa ja energiasuunnittelua. Referensseihin kuuluvat muun muassa Helsingin Kampissa sijaitseva Hotel Mestari sekä Ivalon koulu-ja kulttuurikeskus Kaarre.

Tiedustelut:

Leif Sebbas, hallituksen puheenjohtaja, Solwers Oyj, leif.sebbas@solwers.fi

Jasmine Jussila, viestintäjohtaja, Solwers Oyj, jasmine.jussila@solwers.fi

Solwers on kasvuhakuinen asiantuntijayritysten muodostama konserni, joka toimii kasvualustana omistamilleen yhtiöille, tukee niiden kasvua ja haastaa rakennetun ympäristön konsultointialan perinteisiä käytäntöjä. 24 Solwers-yhtiötä tarjoavat laajasti suunnittelu- ja projektinhallintapalveluita työllistäen yli 600 asiantuntijaa Suomessa ja Ruotsissa.

Avainsanat: