LähiTapiola uudistaa asiakaspalveluaan – Sonera strategisena kumppanina

Sonera ja LähiTapiola ovat sopineet puhe- ja asiakaspalveluratkaisun toimituksesta LähiTapiolan yli 4000 hengen finanssikonsernille. Kolmivuotinen sopimus allekirjoitettiin 14.1. ja se on arvoltaan  kaikkiaan noin 10 Meur. Ratkaisulla LähiTapiola haluaa uudistaa asiakaspalveluaan ja tarjota asiakkailleen tulevaisuudessa joustavia asiointimahdollisuuksia.

Kokonaisratkaisuun kuuluvat Suomen suurimpiin lukeutuva Contact Center -ympäristö, puheentallennus, mobiili- ja kiinteän verkon puhepalvelut sekä asiantuntijapalveluita. Sonera toimii palvelussa LähiTapiolan strategisena kumppanina. Puheympäristö toteutetaan yhteistyössä Tiedon kanssa ja siinä hyödynnetään Microsoft Lync Enterprise Voice -ratkaisua.

Kuluttajapuolen viestintätottumukset asettavat yrityksille paineita ja vaikuttavat viestintä- ja asiakaspalvelukanavien kehittämiseen. Nopeasti kehittyvässä liiketoiminnassa palvelujen tulee olla myös joustavia.

- Haluamme kehittää palveluamme asiakkaittemme tottumusten pohjalta ja tarjota pitkällä tähtäimellä monipuolisia asiointikanavia. Samalla palveluita on pystyttävä skaalaamaan ja IT-ratkaisujen on sopeuduttava liiketoiminnan nopeastikin muuttuviin tarpeisiin, sanoo osastopäällikkö Jussi Liimatainen LähiTapiolan ICT- ja kehityspalveluista.

- Tavoitettavuus ja joustava kommunikointi ovat yritysten menestyksen avainasioita. Yritysten menestys selittyy yhä enemmän henkilöstön motivaatiota ja tuottavuutta tukevilla sekä toisaalta asiakaspalvelua nopeuttavilla joustavilla viestintäratkaisuilla, sanoo Soneran Yritysmyynnistä vastaava johtaja Petri Niittymäki.

- Yhdistettyihin viestintä- ja työryhmäratkaisuihin siirtyminen on keskeinen kehityssuuntaus yrityksissä. Näiden ratkaisujen käyttöönoton avulla pystytään merkittävästi tehostamaan yrityksen toimintaa ja tuomaan uudet viestintä- ja asiakashallintapalvelut  asiakaspalvelun keskiöön, sanoo asiakkuusjohtaja Ari Pylkkö Tiedosta.

Laaja kumppanuus tuo ratkaisuun hallittavuutta.

- Arvostamme vahvoja strategisia kumppaneita, jotka kykenevät hallitsemaan ja ottamaan vastuun laajoista kokonaisuuksista, jotta palvelujen hallittavuus pysyy hyvänä. Tähän mennessä yhteistyö Soneran kanssa on sujunut erittäin hyvin, ja meille tarjottiin tarpeisiimme sopivinta ratkaisua, Liimatainen kertoo.

Ratkaisun toimitus on alkanut ja tapahtuu vaiheittain tämän vuoden aikana.

- Olemme erittäin iloisia tästä merkittävästä sopimuksesta ja asiakkaamme meitä kohtaan esittämästä luottamuksesta. Pidämme tärkeänä voida tukea asiakkaamme liiketoimintaa kokonaisvaltaisilla ICT-ratkaisuilla ja tarjota palvelua valtakunnallisesti, Petri Niittymäki sanoo.

Lisätietoja medialle:

Petri Niittymäki, johtaja, Soneran Yritysmyynti, p. 040 302 3000

Jukka Laks, asiakkuusjohtaja, Sonera, p. 040 735 8962

Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Soneran lehdistöpalvelu: puh. 02040 60235, communications-fi@sonera.com, Soneran internetsivujen uutishuone. Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset.

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2012 lopussa 4,4 miljoonaa kiinteän ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 4 000 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 30 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi

Avainsanat: