Neste Oil keskittää viestintäpalvelunsa TeliaSoneralle

TeliaSonera toimittaa Neste Oil -konsernille kiinteän ja mobiiliverkon puhepalvelut sekä kiinteän globaalin tietoverkon kokonaisratkaisun. Maaliskuun lopulla solmittu sopimus kattaa asiakkaan tietoliikenneverkon Pohjoismaissa, Baltiassa, Puolassa, Singaporessa, Yhdysvalloissa, Sveitsissä ja Hollannissa sekä puheratkaisut Suomessa. TeliaSoneralla ja Neste Oililla on ennestään voimassa kiinteää tietoverkkoa koskeva sopimus Neste Oilin huoltoasemaverkon osalta.

Sopimuksen myötä Neste Oil keskittää operaattoripalvelunsa yhdelle toimittajalle. Uuteen sopimukseen kuuluvat globaalin kiinteän tietoliikenneverkon lisäksi mobiililiittymät, päätelaitteet, puhelinvaihteet, vaihdepalvelu, ulkoistettu vaihteenhoito ja asiakaspalvelu sekä palvelunumerointi ja hallitun mobiliteetin(1 kehitys Suomessa, ja lisäksi Suomen henkilöstölle tarjottavat koti-ADSL-liittymät.

- Kansainväliset toiminnallisuudet ja ratkaisukokonaisuuksien hallittavuus ovat nykyisin etenkin suuryritysten arvostamia asioita. TeliaSonera omistaa ja operoi yli 43 000 km globaaleja kiinteitä tietoverkkoja, ja tarjoaa mobiilikäyttäjille Euroopan parhaat edut yli maarajojen. Tämän lisäksi hyödynnämme globaaleja yhteistyökumppaneitamme, sanoo Suomen Business Services –yksiköstä vastaava johtaja Petri Niittymäki, ja jatkaa:

- Kilpailukykyiset verkot ovat sekä oman toimintamme että asiakkaan ratkaisuympäristön perusta. Keskeiseksi ovat nousseet myös asiakkaan toimintaa ja ICT-ekosysteemiä sekä yrityskäyttäjien tarpeita ymmärtävät kokonaisratkaisut. Näihin pyrimme panostamaan tiiviissä yhteistyössä asiakkaamme ja kumppaniemme kanssa.

- Olemme erittäin iloisia tästä merkittävästä asiakkuudesta, ja sitoutuneita kehittämään jatkossakin yhteistyötämme ja asiakkaan saamaa arvoa, Niittymäki toteaa.

Neste Oil Oyj on korkealaatuisiin puhtaamman liikenteen polttoaineisiin keskittyvä jalostus- ja markkinointiyhtiö, joka valmistaa kaikkia tärkeimpiä öljytuotteita. Yhtiö on myös maailman johtava uusiutuvista raaka-aineista valmistetun dieselin toimittaja. Neste Oilin liikevaihto vuonna 2011 oli 15,4 miljardia euroa, ja sen palveluksessa työskentelee noin 5 000 henkilöä. Neste Oilin osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä.

1) Hallittu mobiliteetti tarkoittaa, että työntekijän päätelaite sovelluksineen on tietoturvallisesti liitettävissä osaksi yrityksen yleisesti käytössä olevia toimistotyökaluja ja hyödynnettävissä osana päivittäisiä työprosesseja. (Lisätietoa Sonera.fi -sivuilla)

Petri Niittymäki, johtaja, TeliaSonera Business Services Finland

Sähköposti etunimi.sukunimi@teliasonera.com, puhelin 040 302 3000

Marja Berger, asiakkuusjohtaja, TeliaSonera Business Services Finland