Yritysosto muuttaa hinaus- ja tiepalveluiden markkinatilannetta Suomessa

SOS International ostaa Suomen Hinausyrittäjät ry:ltä Assistance Finland Oy:n ja nousee entistäkin suuremmaksi toimijaksi Suomen hätäpalvelumarkkinoilla.

Suomalaiset autoilijat ja ammattikuljettajat saavat tästä lähtien entistäkin kattavampaa palvelua SOS Internationalin ympäri vuorokauden päivystävän hälytyskeskuksen kautta kaikissa kohtaamissaan ongelmatilanteissa. Tämä toteutuu, kun suuri suomalainen hinauspalveluverkosto Assistance Finland Oy yhdistyy Pohjoismaiden suurimman hätäpalveluyrityksen kanssa.

SOS International vastaa pohjoismaisten vakuutusyhtiöiden, kansainvälisten hälytyskeskusten ja autonvalmistajien asiakkaiden puheluihin ja muihin yhteydenottoihin. Tämän jälkeen SOS International huolehtii siitä, että asiakas saa kokonaisvaltaisen avun paikalle mahdollisimman nopeasti ja kustannustehokkaasti sopimusehtojen puitteissa. Myös Assistance Finland Oy toimii yhteistyössä vakuutusyhtiöiden ja muiden hinaus- ja tiepalveluja tarvitsevien yritysten kanssa ja tarjoaa kuluttajille mahdollisuuden tilata hinaus- ja tiepalveluja myös suoraan valtakunnallisesta palvelunumerosta. Koko maan kattavaan hinausyritysten verkostoon kuuluu lähes 50 paikallisesti palveluita tuottavaa yritystä.

”Yhdistyminen on vastaus asiakkaidemme vaatimuksiin ja markkinoilla nähtävissä olevaan kehitykseen”, toteaa SOS International Oy:n toimitusjohtaja Anders Söderberg.” Pohjoismaiset ja kansainväliset asiakkaamme toivovat joustavia ratkaisuja, jotka voivat kattaa kaikki Pohjoismaat. He toivovat myös integroituja IT-järjestelmiä, paikallisille markkinoille räätälöintiä ja sitä, että palvelutaso on kaikkialla yhtä hyvä.Tämä kaikki toteutuu nyt entistäkin paremmin”, Anders Söderberg sanoo, ja painottaa samalla, ettei SOS International luovu periaatteesta, jonka mukaan palveluntarjoajan saa valita vapaasti.

”Toimintamme ulkoistuskumppanina on ainoastaan yritysten välistä, ja luotettavuus ja puolueettomuus ovat meille tärkeitä.White label-ratkaisumme on räätälöity tarkoin asiakkaiden toiveiden mukaisiksi. Emme halua hinausautoja omistukseemme, ja jos asiakas toivoo tiettyä hinausyritystä, se sopii ilman muuta”, Anders Söderberg sanoo.

markkinoille. Tämän vahvistaa Suomen Hinausyrittäjät ry:n puheenjohtaja Sten-Eric Sjöberg, joka on myös Suomen suurimman hinausyrityksen Hinaus Sjöberg Oy:n toimitusjohtaja. Hänen mukaansa on selvää, että kahden hätäpalveluyrityksen yhdistyminen tuo mukanaan monia etuja.

”Välitön hyöty on, että päällekkäiset toiminnot voidaan karsia,” sanoo Sten-Eric Sjöberg.”Ennen kaikkea fuusio kuitenkin saa aikaan markkinoiden kustannustehokkaimman ja eniten lisäarvoa tuottavan yhteisen palvelukokonaisuuden.Asiakastutkimuksessa on todettu yksiselitteinen toive siitä, että yksi palveluntarjoaja voisi tarjota kattavia kokonaisratkaisuja.Tätä toivetta on kuunneltu, ja asiakkaat saavat nyt palvelun haluamallaan tavalla”, Sten-Eric Sjöberg sanoo lopuksi.

Lisätietoja antaa:

Anders Söderberg
Toimitusjohtaja, SOS International Oy
Matkapuhelin: +46 708 750 477

SOS International on vuonna 1961 perustettu Pohjoismaiden suurin hätäpalveluyritys, jolla on hälytyskeskukset Tanskassa, Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa ja yli 20 paikallistoimistoa ympäri maailmaa. SOS Internationalin omistavat 23 pohjoismaista vakuutusyhtiötä, muun muassa alan suurimmat. Yrityksen liikevaihto oli 240 miljoonaa euroa vuonna 2011. SOS Internationalilla on 720 työntekijää ja yli 300 yhteistyökumppaneina toimivaa lääkäriä, sairaanhoitajaa ja psykologia. Työntekijät hallitsevat yhteensä noin 40 eri kieltä, ja he edustavat eri kansallisuuksia.

SOS International toimii niin paikallisesti kuin kansainvälisestikin ja tarjoaa mm. hätäpalvelua matkailijoille, lääketieteellistä neuvontaa, terveyspalveluita, teknistä hätäpalvelua, kotivahinkopalvelua, kriisinhallintapalvelua ja ajoneuvojen seurantapalvelua.

Vakuutusalan lehti ITIJ on valinnut SOS Internationalin viisi kertaa maailman parhaaksi hätäpalveluyritykseksi.

Anders Söderberg
Toimitusjohtaja, SOS International Oy