Opkøb af Assistance Finland Oy ændrer markedet for vejhjælp i Finland

SOS International køber Assistance Finland Oy af Suomen Hinausyrittäjät ry og bliver dermed en endnu større spiller på det finske assistancemarked.

Via SOS Internationals døgnåbne alarmcentral får finske bilister og lastbilchauffører nu adgang til et betydeligt bredere servicenetværk end tidligere. Det er en realitet, efter at Assistance Finland er fusioneret med nordens største assistanceselskab, SOS International.

SOS Internationals alarmcentral modtager opkaldene fra nordiske forsikringstagere, internationale alarmcentraler og fra bilister med mobilitetsgaranti på nye biler. SOS International sikrer, at de som ringer ind får hurtig hjælp på en omkostningseffektiv måde og inden for rammerne af den indgåede aftale. Assistance Finland Oy samarbejder med forsikringsselskaber og andre virksomheder, som har behov for bugsering og vejhjælp i Finland. Derudover tilbyder Assistance Finland sine kunder mulighed for at bestille bugsering via et nationalt servicenummer. Netværket af bugseringsvirksomheder dækker hele landet og består af næsten 50 lokale leverandører.

"Fusionen afspejler vores kunders krav og den udvikling, der tegner sig på markedet," siger administrerende direktør i SOS International AB, Anders Söderberg. "Vores nordiske og internationale kunder ønsker fleksible løsninger, der dækker hele Norden via ét kontaktled, som har integrerede it-platforme, og som er tilpasset de enkelte lokale markeder med samme høje serviceniveau overalt. Det får de nu i endnu højere grad,” siger Anders Söderberg, som samtidig understreger, at SOS International ikke fraviger princippet om frit leverandørvalg.

"Som 100 % B2B-baseret outsourcing partner har vi stærkt fokus på loyalitet og neutralitet. Vores white label-løsninger er skræddersyet præcis efter kundernes ønsker. Vi ønsker ikke at eje bugseringskøretøjer, og hvis kunden ønsker en bestemt bjærgningsleverandør, står intet i vejen for dette,” siger Anders Söderberg.

Fusionen vil ikke blot cementere SOS Internationals stilling og tilstedeværelse på det finske marked, men giver også Assistance Finlands lokale bugseringsselskaber bedre adgang til et voksende internationalt marked for vejhjælp. Det bekræfter formand for Suomen Hinausyrittäjät ry, Sten-Eric Sjöberg, som også er administrerende direktør i Finlands største bugseringsfirma, Hinaus Sjöberg Oy. Han er ikke i tvivl om, at sammensmeltningen af de to assistancevirksomheder vil kaste mange fordele af sig.

”En umiddelbar gevinst er, at dobbelte arbejdsgange kan elimineres,” siger Sten-Eric Sjöberg. ”Men først og fremmest vil fusionen gøre det samlede assistanceprodukt til det mest omkostningseffektive og værdiskabende på markedet. En undersøgelse blandt kunderne har vist et utvetydigt ønske om at have én leverandør, der kan varetage hele forløbet i skadehåndteringen. Det er der blevet lyttet til, og kunderne får nu den service, de ønsker, på den måde de ønsker den,” slutter Sten-Eric Sjöberg.

For yderligere information, kontakt:

Anders Söderberg
Administrerende direktør SOS International AB
Mobiltelefon: +46 708 750 477

SOS International a/s, som blev grundlagt i 1961, er Nordens førende assistanceorganisation med kontorer i Danmark, Sverige, Norge og Finland og mere end 20 servicekontorer verden over. SOS International ejes af 23 nordiske forsikringsselskaber - inklusive de største i branchen. I 2011 var selskabets omsætning DKK 1.8 mia. (240 mio. EUR). SOS International har 720 ansatte og mere end 300 tilknyttede læger, sygeplejersker og psykologer. De ansatte taler tilsammen ca. 40 sprog, og repræsenterer mange forskellige nationaliteter

SOS International opererer både lokalt og globalt og tilbyder assistance i form af løsninger inden for Travel Assistance, Medical Assistance, Health Assistance, Technical Assistance, Home Assistance, Crisis Management og Tracking.

SOS International er 5 gange blevet kåret som verdens bedste assistanceorganisation af International Travel Insurance Journal (ITIJ).

Anders Söderberg
Administrerende direktør SOS International AB