SOTKAMO SILVER LISTAUTUU TÄNÄÄN NASDAQ OMX HELSINKI -PÖRSSIIN

Kaupankäynti Sotkamo Silver AB:n osakkeilla alkaa NASDAQ OMX Helsinki pörsissä 17. heinäkuuta 2012.

• Pörssikoodi NASDAQ OMX Helsingissä on SOSI1
  • ISIN-numero osakkeille on SE0001057910

Sotkamo Silver AB:n osakkeet käsitellään Suomen arvo-osuusjärjestelmässä prosessilinkin kautta. Yhtiön arvopaperit ovat ulkomaisia arvopapereita. Euroclear Finland tulee kuitenkin käsittelemään näitä arvopapereita kuten suomalaisen arvo-osuusjärjestelmän suomalaisia arvopapereita. He eivät veloita mitään ylimääräisiä maksuja verrattuna kotimaisiin arvopapereihin.

Niiden osakkeenomistajien, jotka ovat ostaneet osakkeensa Ruotsissa ja jotka haluavat tehdä Ruotsista hankituilla osakkeillaan kauppaa NASDAQ OMX Helsingin kautta, on siirrettävä ne säilytettäväksi suomalaiseen arvo-osuusjärjestelmään. Heidän tulee tällöin ottaa yhteyttä suomalaisen arvo-osuustilinsä hoitajaan.

Yhtiöllä on 14 152 631 osaketta.

"Listautumalla NASDAQ OMX Helsinki -pörssiin tarjoaa Sotkamo Silver tarjoaa suomalaisille sijoittajille hyvän mahdollisuuden osallistua maan kaivosteollisuuden kehittämiseen. Yhtiö on nyt myös suomalaisen osakemarkkinayhteisön osa. Toivotamme sijoittajat tervetulleiksi tekemään NASDAQ OMX Helsingissä kauppaa osakkeillamme.

Haluan myös kiittää avusta Pankkiiriliike E. Öhman J:or Suomi Oy:tä, Asianajotoimisto

Peltonen LMR Oy:tä ja NASDAQ OMX Helsinkiä", sanoo Timo Lindborg.

Stockholm, 17 elokuuta, 2012.

Timo Lindborg, konserninjohtaja

Sotkamo Silver AB:n liikeideana on hyödyntää mineraaliesiintymiä Pohjoismaissa huomioiden samalla yhteiskunnan ja ympäristön asettamat vaatimukset. Sotkamo Silver omistaa tytäryhtiönsä välityksellä hopeaa ja kultaa sisältäviä malmiesiintymiä Suomessa. Yhtiön tärkein kehityshanke on Taivaljärven hopeakaivos.

Sotkamo Silver soveltaa SveMin'in & FinnMin'in raportointisääntöjä julkisille kaivos- ja malmitutkimusyhtiöille. Sotkamo Silver on päättänyt raportoida mineraalivarat ja malmivarat kansainvälisesti hyväksytyn JORC tai NI 43-101-koodin mukaan. Yhtiö soveltaa International Financial Reporting Standards -järjestelmää (IFRS) Euroopan unionin hyväksymällä tavalla.

Yhtiön pörssisymboli on SOSI Tukholman NGM-pörssissä ja SOSI1 NASDAQ OMX Helsinki -pörssissä.

ISIN-koodi Sotkamo Silverin osakkeille on SE0001057910 ja merkintäoptioille SE0004635290.

Lue lisää Sotkamo Silveristä verkkosivustolla http://www.sotkamosilver.com tai http://www.silver.fi