SOTKAMO SILVER NOTERAS I DAG PÅ NASDAQ OMX HELSINKI

Sotkamo Silver AB noteras på NASDAQ OMX Helsinki idag den 17 juli 2012.

• Tickerkod på NASDAQ OMX Helsinki är SOSI1
  • ISIN-nummer är SE0001057910

Aktier i Sotkamo Silver AB kommer att behandlas i det finska värdeandelssystemet genom processlänken. Bolagets värdepapper är utländska värdepapper. Euroclear Finland kommer dock att behandla dessa värdepapper som finländska värdepapper i det finska värdeandelssystemet. Inga extra avgifter jämfört inhemska värdepapper kommer att debiteras av dem.

De aktieägare, som har köpt sina aktier i Sverige och som vill handla med sina svenskköpta aktier i Finland, ska överföra dem till förvar i det finska värdeandelssystemet. De ska kontakta sitt finska värdeandelskontos förvaltare för hjälp med detta.

Bolaget har 14 152 631 aktier.

"Sotkamo Silver erbjuder en bra möjlighet för investerare i Finland att delta i utvecklingen av gruvindustrin i landet genom noteringen på NASDAQ OMX Helsinki. Bolaget är nu också en del av den finska aktiemarknadens gemenskap. Vi välkomnar investerare att handla med våra aktier på NASDAQ OMX Helsinki.

Jag vill även passa på att tacka Pankkiiriliike E. Öhman J:or Suomi Oy; Peltonen LMR Attorneys Ltd och NASDAQ OMX Helsinki för deras hjälp med noteringen”, säger Timo Lindborg VD.

Stockholm, 17 juli, 2012.

Timo Lindborg, VD

Om Sotkamo Silver AB:

Sotkamo Silver har som affärsidé att utveckla och utvinna metallfyndigheter i Norden. Verksamheten bedrivs med långt tagna hänsyn till människor och miljö. Sotkamo Silver äger via dotterföretaget mineralfyndigheter innehållande silver och guld i Finland. Bolagets huvudprojekt är Taivaljärvi Silvergruva.

Sotkamo Silver tillämpar SveMin:s och FinMin:s gemensamma rapporteringsregler för publika gruv- och prospekteringsbolag. Sotkamo Silver har valt att redovisa mineralresurserna enligt internationellt accepterade JORC- eller NI 43 101 koderna. Sotkamo Silver tillämpar International Financial Reporting Standards IFRS, såsom de antagits av den Europeiska Unionen.

Sotkamo Silvers tickerkod är SOSI på NGM Equity och SOSI1på NASDAQ OMX Helsinki. ISIN-nummer för Sotkamo Silver ABs aktier är SE0001057910 och förteckningsoptioner SE0004635290.

Läs mer om Sotkamo Silver på www.sotkamosilver.com eller www.silver.fi

För ytterligare information vänligen kontakta: Timo Lindborg, VD, tel. +46-8-304920.