SOTKAMO SILVER ON ALOITTANUT REKRYTOINNIT VALMISTAUTUAKSEEN HOPEAKAIVOKSEN RAKENNUS- JA TUOTANTOVAIHEESEEN

Sotkamo Silver on avannut teknisen toimiston Sotkamossa ja aloittanut henkilöstörekrytoinnit valmistellakseen Taivaljärven hopeakaivoksen rakennus- ja tuotantovaiheita.

Tehostaakseen organisaatiota Sotkamo Silver on nimittänyt Hannu Pietilän uudeksi projektipäälliköksi. Hannu Pietilällä on yli 20 vuoden työkokemus teollisuudessa. Hän on johtanut tuotantolinjalaajennuksia ja toiminut Energiapäällikkönä UPM Kajaanissa. Viimeksi hän on työskennellyt Talvivaaran Kaivososakeyhtiö Oyj:ssä erilaisissa johtotehtävissä. Hänellä on diplomi-insinöörin tutkinto prosessitekniikassa Oulun yliopistosta.

Yhtiö on myös nimittänyt Erkki Kovalaisen vanhemmaksi neuvonantajaksi. Hän on työskennellyt yli 30 vuotta johtotehtävissä kaivannais- ja mineraaliteollisuudessa. Hänen kokemuksensa kattaa rakentamiseen, ylläpitoon ja tuotantoon liittyvät tehtävät. Hänellä on diplomi-insinöörin tutkinto prosessitekniikassa Oulun yliopistosta.

Birgit Bergström tulee uuteen Sotkamon toimistoon toimistosihteeriksi. Hänellä on n. 25 vuoden kokemus toimistotyöstä sekä kirjanpidosta ja henkilöstöhallinnosta. Hänellä on kaupallinen koulutus.

Sotkamo Silver jatkaa rekrytointeja kaivoksen rakennus- ja tuotantovaiheita varten. Kaivosammattilaisia ja muita ammattilaisia tarvitaan ainakin seuraaviin työtehtäviin: kaivospäällikkö, kaivossuunnittelija, kaivosinsinööri, kaivostyönjohtaja, kaivosmittaaja, tuotantogeologi, laskentapäällikkö, IT-taitoinen sihteeri, prosessi-/tutkimusinsinööri, rikastamon työnjohtajia, laboratorioapulaisia, kaivostyöntekijöitä, prosessityöntekijöitä, kunnossapitotyöntekijöitä.

Tekninen johtaja Jouko Jylänki jättää yhtiön omasta pyynnöstään ja parhaassa yhteisymmärryksessä hallituksen ja johdon kanssa. Hän keskittyy toimimaan oman yrityksen ja sen hankkeiden parissa.

"Hannu, Erkki ja Birgit liittyvät Sotkamo Silveriin Taivaljärven hopeakaivoshankkeen tärkeässä kehittämisvaiheessa. Heidän taitonsa ja kokemuksensa kaivosteollisuudessa tuovat johtoryhmään tärkeätä ja hyödyllistä tietämystä Taivaljärven hopeakaivoshankkeen myönteisen kehityksen jatkamiseksi.

Haluan myös kiittää Jouko Jylänkiä hänen suuresta ja erittäin arvostetusta panoksestaan Taivaljärven hopeakaivoshankkeessa Sotkamo Silverin tärkeän ajanjakson aikana sekä hänen suurta pitkäaikaista sitoutumistaan yhtiöön", kommentoi toimitusjohtaja Timo Lindborg,

Tukholma, 4. syyskuuta 2012

Timo Lindborg, toimitusjohtaja

Sotkamo Silver AB:n liikeideana on hyödyntää mineraaliesiintymiä Pohjoismaissa huomioiden samalla yhteiskunnan ja ympäristön asettamat vaatimukset. Sotkamo Silver omistaa tytäryhtiönsä välityksellä hopeaa ja kultaa sisältäviä malmiesiintymiä Suomessa. Yhtiön tärkein kehityshanke on Taivaljärven hopeakaivos.

Sotkamo Silver soveltaa SveMin'in & FinnMin'in raportointisääntöjä julkisille kaivos- ja malmitutkimusyhtiöille. Sotkamo Silver raportoi mineraalivaransa ja malmivaransa kansainvälisesti hyväksytyn JORC tai NI 43-101-koodin mukaan. Yhtiö soveltaa International Financial Reporting Standards -järjestelmää (IFRS) Euroopan unionin hyväksymällä tavalla.

Yhtiön kaupankäyntitunnus on SOSI Tukholman NGM-pörssissä ja SOSI1 NASDAQ OMX Helsingissä. ISIN-koodi Sotkamo Silverin osakkeille on SE0001057910 ja merkintäoptioille SE0004635290.

Lue lisää Sotkamo Silveristä verkkosivustolla http://www.sotkamosilver.com tai http://www.silver.fi

Lisätietoja: konserninjohtaja Timo Lindborg +358-40-5083507

Viralliset pörssitiedotukset ovat ruotsin kielellä; käännetyissä versioissa saattaa olla vähäisiä eroja alkuperäisiin