• Spinnova/

JACK & JONES ja Spinnova ottavat seuraavan askeleen yhteisessä kehitystyössään ja julkaisevat toisen SPINNOVA®-kuidusta valmistetun tuotteen

JACK & JONESin t-paita on ensimmäinen kaupallisesti saatavilla oleva tuote, joka on valmistettu Spinnovan ja Suzanon yhteisyrityksen Woodspinin vuonna 2023 avatulla tehtaalla tuotetusta kuidusta. T-paita on myynnissä kolmessa eri värissä, kirkkaanvalkoinen, kermanvalkoinen ja musta, ja jokaisessa on ainutlaatuinen kukkapainatus takana. Paita on valmistettu sekoituksesta, jossa on 30 % puupohjaista SPINNOVA®-kuitua, 45 % puuvillaa, 20 % luomupuuvillaa ja 5 % elastaania. JACK & JONES on aiemmin lanseerannut SPINNOVA®-kuidusta valmistetut miesten housut lokakuussa 2022.

Uusi t-paita on ensimmäinen kuluttajatuote, jonka SPINNOVA®-kuitu on valmistettu Spinnovan ja Suzanon yhteisyrityksen Woodspinin tehtaassa. Tehdas aloitti toimintansa vuonna 2023. Tehtaalla tuotettu kuitu valmistettiin sertifioidusta, skandinaavisesta puusellusta Spinnovan uraauurtavaa teknologiaa hyödyntäen. Kyseessä on tähän mennessä suurin kaupallisesti saatavilla oleva tuotantomäärä SPINNOVA®-kuidusta valmistettua tuotetta. T-paita on saatavilla JACK & JONES -myymälöissä, tukkukauppiaiden kautta ja verkkokaupassa jackjones.com.

"Olemme iloisia voidessamme jatkaa läheistä yhteistyötämme Bestsellerin kanssa ja tehdä osamme auttaaksemme heitä toteuttamaan kunnianhimoista vastuullisuusstrategiaansa. Emme voisi olla innostuneempia nähdessämme heidän lanseeraavan uuden Spinnova-kuidusta valmistetun tuotteen – puhumattakaan tuotteesta, jolla on niin helposti lähestyttävä hintapiste ja hyvä saatavuus", sanoo Spinnovan toimitusjohtaja Tuomas Oijala.

Spinnova ja Bestseller aloittivat yhteisen kehityskumppanuutensa vuonna 2020, ja vuonna 2022 JACK & JONESista tuli ensimmäinen BESTSELLER-brändi, joka käyttää SPINNOVA®-kuitua kuluttajatuotteessa. Yhteistyön ensimmäinen tuote oli kermanväriset miesten housut, jotka oli valmistettu puuvillasta ja SPINNOVA®-kuidusta. JACK & JONES on nyt ensimmäinen suuri maailmanlaajuinen tuotemerkki, joka lanseeraa jo toistamiseen SPINNOVA®-kuidusta valmistetun kuluttajatuotteen.

"Me JACK & JONESilla pyrimme parempaan tapaan valmistaa vaatteita. Kannustamme itseämme innovoimaan ja tutkimaan prosesseja ja materiaaleja, joilla on pienempi ympäristövaikutus. Spinnovasta olemme löytäneet vahvan kumppanin tälle matkalle. Olemme erittäin innoissamme voidessamme nyt lanseerata toisen SPINNOVA®-kuidusta valmistetun JACK & JONES -tuotteen", jatkaa Allan Jung Thorbøll, International Buying Manager, JACK & JONES.

SPINNOVA®-kuidusta valmistetut JACK & JONES -t-paidat ovat saatavilla valikoiduissa myymälöissä ja verkossa www.jackjones.com huhtikuussa 2024 alkaen.

Katso t-paita ja lisätietoja: https://www.jackjones.com/en-fi/content/abetter-world/spinnova

Lisätietoja:
Tuomas Oijala, toimitusjohtaja
comms@spinnova.com

Spinnova muuttaa tekstiilien valmistustavan maailmanlaajuisesti. Spinnova on kehittänyt uudenlaisen patentoidun teknologian tekstiilikuidun valmistamiseen puusta ja jätevirroista, kuten nahka-, tekstiili- tai maatalousjätteestä, ilman haitallisia kemikaaleja.

SPINNOVA®-kuitu ei tuota lainkaan sivuvirtoja, ja sen CO2-päästöt ja vedenkäyttö ovat minimaaliset. SPINNOVA®-kuitu on nopeasti biohajoavaa ja kierrätettävää. Spinnova on sitoutunut käyttämään vain vastuullisia raaka-aineita, kuten FSC-sertifioitu puu ja jätevirrat. SPINNOVA®-kuitu valmistetaan ilman haitallisia tai monimutkaisia kemiallisia prosesseja, ja siinä on luonnollisilta kuiduilta kuten puuvilla ja pellava.

Spinnova palkittu mm. Fast Company -lehden, ISPO:n, Scandinavian Outdoorin, ANDAMin, Monoclen ja Marie Claire UK:m vastuullisiin innovaatioihin liittyvissä kilpailuissa.

Spinnovan osakkeet (SPINN) noteerataan Nasdaq First North Growth Market Finland -kasvumarkkinapaikalla.

SPINNOVA®-kuidun verkkosivut: www.spinnova.com
Spinnova-konsernin verkkosivut: www.spinnovagroup.com

JACK & JONES

JACK & JONES perustettiin maailman parhaaksi miesten farkkubrändiksi, ja se on aina keskittynyt innovaatioon, muotoiluun, ominaisuuksiin ja trendeihin. Ja tänään, yli 30 vuotta myöhemmin, JACK & JONESista on tullut yksi Euroopan johtavista miesten muotivaatteiden valmistajista, jolla on yli tuhat myymälää 38 maassa.

JACK & JONES myy mallistojaan 1000 myymälässä, jackjones.com kautta ja tuhansien tukkukauppakumppaneiden kautta ympäri maailmaa. Brändillä on toimistoja ympäri maailmaa, ja Tanskassa sijaitsevassa pääkonttorissa noin 400 työntekijää työskentelee suunnittelun, oston, myynnin ja markkinoinnin parissa.

Farkut ja farkkuvaatteet ovat JACK & JONESin ydinliiketoimintaa; tuotevalikoima kattaa kuitenkin myös räätälöidyt vaatteet, urbaanit urheiluvaatteet, jalkineet ja asusteet.

Vuodesta 2017 lähtien JACK & JONES on laajentanut tuotemerkkivalikoimaansa kehittämällä JACK & JONES Plus, JACK & JONES Junior ja JJXX.