SRV ja Metsä Group sopimukseen kuitutuotetehtaan kehitysvaiheesta

SRV YHTIÖT OYJ     SIJOITTAJAUUTINEN      17.6.2024  KLO 09.00

SRV ja Metsä Group sopimukseen kuitutuotetehtaan kehitysvaiheesta

SRV ja Metsä Group ovat allekirjoittaneet sopimuksen Rauman tehdasalueelle suunniteltavan uuden noin 20 000 neliömetrin laajuisen kuitutuotetehtaan kehitysvaiheen käynnistämisestä. Uusi puukuituja hyödyntävä pakkausmateriaalien tuotantolaitos käyttäisi täysin uutta valmistusmenetelmää. Kehitysvaiheen aikana tehtävän esisuunnittelun tavoitteena on selvittää hankkeen investointikelpoisuus vuoden vaihteeseen mennessä. Toteutuakseen hanke tarvitsee Metsä Groupin erillisen investointipäätöksen. Hanke kirjataan SRV:n tilauskantaan rakentamispäätöksen varmistuttua.

Yhteistoiminnallisena projektinjohtourakkana toteutettavan hankkeen välittömästi käynnistyvä kehitysvaihe sisältää muun muassa teknisten suunnitelmien sekä toteutus- ja projektisuunnitelman kehittämistä ja näihin liittyvien ratkaisujen innovoimista.

”Lähdemme innolla yhteistyöhön Metsä Groupin kanssa edistämään uuden kuitutuotetehtaan toteuttamista modernilla kaksivaiheisella projektinjohtomallilla. Uskomme yhteistoiminnallisten toteutusmallien käytön teollisuuden rakennushankkeissa vakiintuvan vahvasti lähitulevaisuudessa”, toteaa SRV:n alueyksiköiden johtaja Tero Karislahti. ”Samankaltaisella urakkamallilla olemme onnistuneesti toteuttaneet muun muassa monitoimihallin Rauma Marine Constructionsille sekä Vantaalle pian valmistuvan tehdasrakennuksen piikiekkoja valmistavalle Okmeticille. Parhaillaan rakennamme myös Äänekoskella Metsä Groupin kertopuutehdasta. Onkin hienoa päästä jatkamaan erittäin hyvin toiminutta yhteistyötämme Metsä Groupin kanssa.”

”Yhteistyö SRV:n kanssa hankkeen kehitysvaiheessa on tärkeä osa kuitutuotetehtaan esisuunnittelua. Luotamme SRV:n moderniin toimintatapaan ja vahvaan kokemusperäiseen osaamiseen”, toteaa esisuunnitteluprojektista vastaava projektijohtaja Veli-Pekka Kyllönen.

Lisätiedot:
Tero Karislahti, johtaja, Alueyksiköt, SRV, puh. 040 843 9895, tero.karislahti@srv.fi
Heidi Tetteh, viestintäpäällikkö, SRV, puh. 040 662 3220, heidi.tetteh@srv.fi

Veli-Pekka Kyllönen, projektijohtaja, esisuunnitteluprojekti, Metsä Spring, puh. 050 400 5293, veli-pekka.kyllonen@metsagroup.com
Jarkko Tuominen, projektijohtaja, Metsä Spring, puh. 040 778 7328, jarkko.tuominen@metsagroup.com

Jakelu:
Tiedotusvälineet

Facebook   LinkedIn  X  Instagram

SRV lyhyesti

SRV on suomalainen rakennusalan kehittäjä ja uudistaja. Rakennamme kestävämpää ja vastuullisempaa, taloudellista arvoa vaalivaa sekä ympäristön ja ihmisten hyvinvoinnin huomioivaa kaupunkiympäristöä. Kutsumme tätä lähestymistä elinkaariviisaudeksi. Tuomme aidon innostuksen ja läsnäolon mukanamme jokaiseen kohtaamiseen, ja kuunteleminen on yksi tärkeimmistä tavoistamme toimia. Sillä uskomme siihen, että vain keskustelun kautta maailma voi muuttua.

Olemme vuonna 1987 perustettu, Helsingin pörssissä listattu yhtiö. Toimimme kasvukeskuksissa Suomessa. Liikevaihtomme vuonna 2023 oli 610 miljoonaa euroa. Noin 800 SRV:läisen lisäksi työllistimme noin 3 300 kumppanin verkoston.

SRV – Elämäsi rakentaja