SRV:lle 170 miljoonan euron urakkasopimus Tampereen yliopistollisen sairaalan uudisrakennusten toteuttamisesta

SRV YHTIÖT OYJ     PÖRSSITIEDOTE     15.06.2015, KLO 15.45

SRV vahvistaa entisestään asemaansa rakentamisen isojen kärkihankkeiden toteuttajana. Pirkanmaan Sairaanhoitopiiri on tehnyt päätöksen urakkasopimuksen allekirjoittamisesta SRV:n kanssa koskien Tampereen yliopistollisen sairaalan etupihahankkeen projektinjohtourakointia. Kaikkiaan 170 miljoonan euron arvoinen projektinjohtourakkasopimus allekirjoitetaan heinäkuussa, ja se koskee Taysin etupihan kolmen uudisrakennuksen sekä pysäköintilaitoksen rakentamista. Hankkeen kokonaisinvestoinnin arvo on 240 miljoonaa euroa. Rakentaminen alkaa elokuussa ja kohteet valmistuvat vaiheittain vuosien 2017–2019 aikana.

”Tilauskantamme kokonaisarvo on tällä hetkellä 1,2 miljardia euroa ja heinäkuussa allekirjoitettava Tays:in etupihahanke tulee kasvattamaan tilauskantaa merkittävästi. SRV:llä on vahva kokemus terveydenhuollon ja vaativien erityistilojen rakentamisesta, ja tulemme myös jatkossa olemaan aktiivisia vastaavien hankkeiden saamiseksi. Espoossa sijaitsevan Jorvin sairaalan päivystyslisärakennus ja Helsingin Meilahdessa sijaitseva HUSLAB laboratoriorakennus valmistuvat kesän aikana ja olemme myös mukana toteuttamassa Uutta Lastensairaalaa, Naistenklinikan peruskorjausta ja laajennusta sekä Kalasataman terveyden ja hyvinvoinnin keskusta Helsinkiin”, Suomen liiketoiminnasta vastaava johtaja Juha Toimela sanoo.

Uudisrakennusten tavoitteena on vastata tulevaisuuden hoitovaatimuksiin ja mahdollistaa uudet toimintatavat. Uudet, entistä toimivammat tilat tulevat palvelemaan hoitoa kiireellisimmin tarvitsevia, kuten lapsia, nuoria, tuki- ja liikuntaelimistön sairauksista ja sydänsairauksista kärsiviä potilaita sekä synnyttäjiä.

”Taysin uudistaminen on Pirkanmaalla merkittävä yhteinen hanke, jonka avulla voimme varmistaa laadukkaat ja nykyaikaiset terveyspalvelut alueen kasvavalle väestölle. Uudistamme myös toimintatapojamme, jotta voimme taata hyvää hoitoa ja palvelua jokaiselle potilaalle myös tulevaisuudessa. Hankkeella on tärkeä työllistävä vaikutus. Uudisrakentaminen tuo työtä Pirkanmaalle kaikkiaan 3 300 henkilötyövuoden verran rakentamiseen, kuljetuksiin ja alihankkijoille”, Pirkanmaan sairaanhoitopiirin johtaja Rauno Ihalainen kertoo.

Juha Toimela, johtaja, Suomen liiketoiminta, 040 594 5473, juha.toimela@srv.fi
Päivi Kauhanen, viestintäjohtaja, 050 598 9560, paivi.kauhanen@srv.fi