SRV myy Kalasataman terveys- ja hyvinvointikeskuksen saksalaiselle erikoisrahastolle

SRV YHTIÖT OYJ     LEHDISTÖTIEDOTE     05.08.2015, KLO 12.00

SRV on myynyt Helsingin Kalasatamaan rakennettavan terveys- ja hyvinvointikeskuksen saksalaisen Deka Immobilienin hallinnoimalle erikoisrahastolle 5. elokuuta allekirjoitetulla sopimuksella. Jo rakenteilla olevan Kalasataman keskuksen eli REDIn viereen nousevan terveys- ja hyvinvointikeskuksen rakennustyöt käynnistyivät heinäkuussa, ja keskus valmistuu vuoden 2017 loppupuolella. Kaupan osapuolet ovat sopineet, ettei kauppahintaa julkisteta.

”Kalasataman alueella tulee tulevaisuudessa asumaan yli 20 000 ihmistä, ja tämä uusi terveys- ja hyvinvointikeskus tarjoaa todella tärkeän lisän alueen palveluntarjontaan. Yhdessä REDIn kauppakeskuksen kanssa alueen palvelut muodostavat kokonaisuuden, joka hakee vertaistaan koko pääkaupunkiseudulla”, SRV:n Suomen liiketoiminnan johtaja Juha Toimela kertoo.

Tulevasta terveys- ja hyvinvointikeskuksesta valtaosa on vuokrattu Helsingin kaupungille pitkäaikaisella (20 vuoden mittaisella) vuokrasopimuksella. Keskus koostuu kellarikerroksesta sekä kuudesta palvelukerroksesta. Pohjaratkaisu on poikkeuksellinen, sillä henkilökunnan kulkureitit ja potilaiden odotustilat on eriytetty toisistaan asioinnin ja työnteon helpottamiseksi. Rakennukseen tulee 18 200 neliömetriä vuokrattavaa tilaa, ja se tulee sijaitsemaan REDIn pohjoispuolella Työpajankadulla.

SRV toteuttaa terveys- ja hyvinvointikeskuksen osana Helsingin kaupungin kanssa vuonna 2011 solmittua Kalasataman keskuksen toteutussopimusta. Terveys- ja hyvinvointikeskus tulee täyttämään Leed Gold -ympäristösertifikaatin kriteerit, mikä merkitsee energiatehokkuutta ja säästöjä kiinteistön käyttökuluissa. Keskuksen suunnittelee myös REDIn suunnittelusta vastaava arkkitehtitoimisto Helin & Co Architects. SRV:n neuvonantajana myyntiprosessissa toimi Leimdörfer.

Juha Toimela, Suomen liiketoiminnan johtaja, p. 040 594 5473, juha.toimela@srv.fi
Juhani Katko, hankejohtaja, Kalasataman keskus, p. 0405054587 juhani.katko@srv.fi
Päivi Kauhanen, viestintäjohtaja, p. 050 598 9560, paivi.kauhanen@srv.fi