SRV on sopinut Kampin Luolan myynnistä

SRV YHTIÖT OYJ  PÖRSSITIEDOTE  30.12.2011  KLO 15:30

SRV Rakennus Oy on tänään allekirjoittanut kauppakirjan koskien koko Kampin Luola Oy:n osakekannan myyntiä Kevalle (Kuntien Eläkevakuutus). Kampin Luola on Kamppi-keskuksen alla sijaitseva P-City-pysäköintilaitos, jossa on noin 500 pysäköintipaikkaa. Samassa yhteydessä SRV myy myös sataan pysäköintipaikkaan oikeuttavan osuutensa Oy Kamppiparkki Ab:stä, joka hallinnoi Forum P -pysäköintilaitosta. SRV:n osuus kaupan kokonaisarvosta on noin 32 milj. euroa.

Kaupat ovat osa yhteensä noin 1 500 pysäköintipaikan myynnistä allekirjoitettua sopimuskokonaisuutta, jossa myynnin kohteena ovat myös Oy Kamppiparkki Ab:n ja Helsingin kaupungin omistaman Simonaukion Pysäköinti Oy:n osakekannat Kevalle.

”SRV on kehittänyt ja rakentanut keväällä 2009 valmistuneen Kampin luolan pysäköintilaitoksen ja lopputulos on laadukas. Uusi ydinkeskustaan muodostuva pysäköintikokonaisuus tulee tehostamaan sekä yritysten että yksityisten asiakkaitten palvelujen saatavuutta Helsingissä keskustassa”, SRV:n varatoimitusjohtaja Juha Pekka Ojala sanoo.

Järjestelyn toteutuminen on ehdollinen Helsingin kaupungin kiinteistölautakunnan kokonaisuuteen liittyvälle päätökselle, joka tehdään tammikuun 2012 aikana.

SRV Yhtiöt Oyj

Taneli Hassinen