SRV toteuttaa merkittävän hankkeen Aalto-yliopistokiinteistöille Otaniemeen

SRV YHTIÖT OYJ     PÖRSSITIEDOTE     18.2.2016, KLO 8.29

SRV toteuttaa merkittävän hankkeen Aalto-yliopistokiinteistöille Otaniemeen

SRV osallistuu Aalto-yliopiston kampuksen ytimen kehittämiseen rakentamalla Otaniemeen uuden kampusrakennuksen sekä Metrokeskuksen liiketilat. Aalto-yliopiston Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu muuttaa Verstas Arkkitehdit Oy:n suunnittelemaan rakennukseen sen valmistuttua vaiheittain huhti-kesäkuussa 2018. Helmikuussa käynnistyvän hankkeen kokonaisarvo on noin 101 miljoonaa euroa.

“Aalto-yliopistokiinteistöt Oy:lle toteutettava hanke herättää syystäkin innostusta SRV:ssä. Olemme saaneet rakentaa ja peruskorjata tieteen kehtoja ympäri Suomen – muun muassa Tampereen teknillisen yliopiston Kampusareenan, Helsingin yliopiston pääkirjasto Kaisa-talon sekä Jyväskylän yliopiston kampusrakennuksia. Otaniemen kampuksen ytimeen nouseva rakennus on hieno lisä tähän joukkoon”, SRV:n Suomen liiketoiminnasta vastaava Juha Toimela kertoo.

Otakaari 1:n ja Tietotie 1:n väliselle alueelle valmistuvaan rakennukseen tulee neljä kerrosta, yhteensä 33 000 neliömetriä. Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun käyttöön rakennetaan monikäyttöisiä opetus- ja työtiloja sekä Metrokeskukseen tilat päivittäistavarakaupalle, erikoisliikkeille ja ravintoloille. Tiloille tavoitellaan kunnianhimoista A-energialuokkaa hyödyntämällä sekä geo- että aurinkoenergiaa.

“Uudisrakennus on investointi, joka tehostaa tilankäyttöämme ja tuo merkittäviä kustannussäästöjä. Meillä on käytössä paljon vuokratilaa, josta voimme luopua uuden rakennuksen valmistuttua, ja kampusrakenteen tiivistymisen myötä voimme vähentää myös erilaisten palvelupisteiden lukumäärää”, kertoo Aalto-yliopistokiinteistöt Oy:n toimitusjohtaja Antti Tuomela.

Hanke toteutetaan Suomessa yleistyvällä allianssimallilla, jossa hankkeen suunnittelu ja rakentaminen toteutetaan yhdessä ja riskit ja hyödyt jaetaan allianssin muodostavien SRV:n ja Aalto-yliopistokiinteistöjen välillä.

Juha Toimela, johtaja, Suomen liiketoiminta, p. 040 594 5473, juha.toimela@srv.fi
Päivi Kauhanen, viestintäjohtaja, p. 050 598 9560, paivi.kauhanen@srv.fi

Facebook   LinkedIn   Twitter   Instagram