SRV Yhtiöt Oyj uudistaa organisaatiorakenteensa ja johtoryhmänsä

SRV YHTIÖT OYJ     PÖRSSITIEDOTE     16.12.2019   KLO 10.55

SRV Yhtiöt Oyj uudistaa organisaatiorakenteensa ja johtoryhmänsä

SRV Yhtiöt Oyj uudistaa organisaatiorakenteensa ja johtoryhmänsä 1.1.2020 alkaen. Muutos on osa 31.10.2019 julkaistua tervehdyttämisohjelmaa, joka keskittyy organisaation ja toimintakulttuurin uudistamiseen, taseen keventämiseen ja kassavirran vahvistamiseen sekä kustannussäästöihin. Organisaatiorakenteen muutos ei aiheuta muutoksia yhtiön nykyiseen raportointirakenteeseen, joka koostuu Rakentaminen- ja Sijoittaminen –liiketoiminta-alueista.

“Organisaatiorakenteen uudistaminen selkiyttää vastuita ja vahvistaa uuden toimintakulttuurin luomista. Tavoitteenamme on parantaa toiminnan tehokkuutta ja laatua, ja samalla varmistaa tuloksentekokykymme tulevaisuudessa”, sanoo toimitusjohtaja Saku Sipola.

Uudessa organisaatiorakenteessa on neljä liiketoimintayksikköä ja niitä tukevat konsernipalvelut. Liiketoimintayksiköt ovat Toimitilat, alueyksiköt ja infra; Asunnot; Investoinnit sekä Venäjän ja Viron liiketoimintayksikkö.

Toimitilat, alueyksiköt ja infra -liiketoimintayksikköä johtaa Juha Toimela, joka jatkaa johtoryhmän jäsenenä ja toimii myös yhtiön varatoimitusjohtajana.

Asunnot -liiketoimintayksikön johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi on nimitetty 1.1.2020 alkaen TkL Kim Jolkkonen. Jolkkonen, 48, on toiminut SRV:llä hankekehitysjohtajana helmikuusta 2019 alkaen ja sitä ennen kiinteistökehitysjohtajana Kojamo Oyj:llä ja FCG Suunnittelu ja tekniikka Oy:n toimitusjohtajana.

Investoinnit liiketoimintayksikköä johtaa Jarkko Rantala, joka jatkaa johtoryhmän jäsenenä.

Venäjän ja Viron liiketoiminnan johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi on nimitetty 1.1.2020 alkaen BA, eMBA Jussi Tuisku. Tuiskulla, 52, on mittava kokemus liiketoimintojen johtamisesta Venäjällä mm. Rautaruukki- ja YIT-konsernien palveluksessa sekä johtajana Stockmannin Moskovan toiminnoissa.

Konsernipalveluihin kuuluu uudessa rakenteessa seuraavat toiminnot: strateginen hankekehitys, talous ja rahoitus, lakiasiat, viestintä- ja markkinointi, liiketoiminnan kehitys ja sisäiset palvelut. Yhtiön strategisesta hankekehityksestä vastaa varatoimitusjohtaja Timo Nieminen. Konsernipalveluissa jatkavat Talous ja rahoitus johtajanaan Ilkka Pitkänen, Lakiasiat johtajanaan Johanna Metsä-Tokila ja Markkinointi ja viestintä johtajanaan Maija Karhusaari.

Liiketoiminnan kehitys –toiminnon johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi on nimitetty 1.1.2020 alkaen YTM Antti Nummi. Nummi, 48, on vastannut SRV:llä Energia- ja elinkaariliiketoiminnan kehittämisestä. Hän on aiemmin toiminut liikkeenjohdon konsulttina, sekä liiketoiminnan kehitys- ja kaupallisissa johtotehtävissä Renewable Energy Group Inc:ssä ja Neste Oyj:ssä.

Sisäisten palveluiden johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi on nimitetty 1.1.2020 alkaen Rak.Ins. Kimmo Kurki. Kurki, 59, on toiminut SRV Rakennus Oy:ssä johtajana vastuullaan tekniikkayksiköt ja sisäiset palvelut. Hän on ollut yhtiön palveluksessa vuodesta 1998 toimien erilaisissa tuotannon johtotehtävissä.

SRV:n johtoryhmä 1.1.2020 alkaen

Organisaatiomuutoksen yhteydessä SRV:n johtoryhmän kokoonpano muuttuu. Uusina jäseninä johtoryhmään nousevat Kim Jolkkonen, Jussi Tuisku, Antti Nummi ja Kimmo Kurki.

SRV:n johtoryhmän kokoonpano on 1.1.2020 alkaen seuraava:

• Saku Sipola, toimitusjohtaja
    • Timo Nieminen, varatoimitusjohtaja ja toimitusjohtajan sijainen, strateginen hankekehitys
    • Juha Toimela, varatoimitusjohtaja,Toimitilat, alueyksiköt ja infra
    • Kim Jolkkonen, johtaja, Asunnot
    • Jarkko Rantala, johtaja, Investoinnit
    • Jussi Tuisku, johtaja, Venäjän ja Viron liiketoiminta
    • Ilkka Pitkänen, talous-ja rahoitusjohtaja
    • Johanna Metsä-Tokila, lakiasiainjohtaja
    • Maija Karhusaari, viestintä-ja markkinointijohtaja
    • Antti Nummi, johtaja, Liiketoiminnan kehitys
    • Kimmo Kurki, johtaja, Sisäiset palvelut

Saku Sipola, toimitusjohtaja, p. 040 551 5953, saku.sipola@srv.fi
Ilkka Pitkänen, talous- ja rahoitusjohtaja, p. 040 667 0906, ilkka.pitkanen@srv.fi
Maija Karhusaari, viestintä- ja markkinointijohtaja, p. 045 218 3772, maija.karhusaari@srv.fi

Facebook   LinkedIn   Twitter   Instagram

SRV on rohkea rakennusalan kehittäjä ja uudistaja. Haluamme tarjota parhaan asiakaskokemuksen kaupunkikeskusten rakentajana ja olla alan innostavin työpaikka. Tuomme aidon yhteistyön ja innostuksen jokaiseen kohtaamiseen. Vastuullisuus näkyy kaikessa toiminnassamme.

Olemme vuonna 1987 perustettu, Helsingin pörssissä vuodesta 2007 listattu yhtiö. Toimimme kasvukeskuksissa Suomessa ja Venäjällä. Liikevaihtomme vuonna 2018 oli 960 miljoonaa euroa ja meillä työskentelee yli 1 000 ihmistä. Lisäksi työllistämme hankkeissamme lähes 4 000 alihankkijan verkoston.