Ilmoittaudu Swedish Steel Prize 2018 ‑kisaan – ja räjäytä tajuntamme

Nyt on taas se aika vuodesta, kun Swedish Steel Prize ottaa hakemuksia vastaan. Näin ollen: Oletko kehittänyt ainutlaatuisen ja mullistavan terästuotteen tai ratkaisun, jolla on positiivinen vaikutus liiketoimintaasi? Tai entäpä prosessin tai menetelmän, joka nostaa meidät kaikki uudelle tasolle? Jos vastasit kyllä, haluamme ehdottomasti kuulla lisää. Ja tänä vuonna haluamme, että todellakin räjäytät tajuntamme.

Terästeollisuuden Swedish Steel Prize -palkintoa on jaettu jo lähes 20 vuoden ajan. Se on antanut tunnustusta ja palkinnut pieniä ja suuria yrityksiä sekä organisaatioita ja yksityishenkilöitä, jotka ovat kehittäneet erikoislujan, kulutusta kestävän ja muun premium-teräksen potentiaalia mahdollisimman laaja-alaisesti hyödyntävän innovatiivisen menetelmän tai tuotteen.

Viime vuonna hakemuksia tuli 102 ympäri maailman, ja vuodesta 1999 hakemuksia on vastaanotettu yhteensä jo yli 1 000. Vuoden 2017 voittaja oli Kiruna Wagon, joka on kehittänyt innovatiivisen, erittäin kestävän ja huomattavasti muita malmivaunuja tehokkaamman ja monipuolisemman Helix Dumper -ratkaisun.

Hakijoiden joukosta valitaan neljä finalistia. Riippumaton, ammattilaisista koostuva tuomaristo valitsee voittajan ja toivoo ehdokkaiden olevan erilaisia ja inspiroivia. Swedish Steel Prize -tuomariston puheenjohtaja ja SSAB:n strategisesta tutkimus- ja kehitystyöstä vastaava Eva Petursson kertoo, mitä se tarkoittaa:

"Swedish Steel Prize -hakemuksen lähettämiseksi tuotteen prototyyppi riittää, eli ei haittaa, vaikka tuote olisi yhä alkutekijöissään. Jos sinulla on täysin uusi, villi tai jopa mieletön idea, joka todellakin venyttää teräksen rajoja, me haluamme nähdä sen."

Swedish Steel Prize -voittaja julkistetaan 24.5.2018 Tukholmassa tapahtumassa, joka on täynnä osaamista, inspiraatiota ja teräksen parissa työskenteleviä ihmisiä monilta eri aloilta. Voittaja saa kuvanveistäjä Jörg Jeschken tekemän pienoisveistoksen ja 100 000 Ruotsin kruunun käteispalkinnon, jonka SSAB kannustaa lahjoittamaan voittajan valitsemalle hyväntekeväisyyskohteelle.

Haluatko lisätietoja ja osallistua? Suuntaa osoitteeseen steelprize.com, jossa on myös tietoa aiemmista ehdokkaista sekä videoita tapahtumasta. Muista myös seurata Swedish Steel Prizea sosiaalisssa mediassa.

Lähetä hakemuksesi viimeistään 1.2.2018.

Lisätietoja:
Eva Petursson, Swedish Steel Prize -tuomariston puheenjohtaja, +46 243 712 04
Anna Rutkvist, projektipäällikkö, Swedish Steel Prize, +46 243 716 40

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö. Yhtiön lisäarvoa tarjoavat tuotteet ja palvelut on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tavoitteena on vahvempi, kevyempi ja kestävämpi maailma. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa ja tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq Tukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq Helsingissä. www.ssab.com.
Löydät meidät myös sosiaalisesta mediasta: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter ja YouTube.