SSAB Europen muutosneuvottelut Raahessa päättyneet

SSAB Europe -divisioonan Suomen liiketoimintayksikön Raahessa käynnistämät muutosneuvottelut ovat päättyneet. Neuvotteluissa löydetyillä ratkaisuilla voidaan saavuttaa yli 10 miljoonan euron pysyvät vähennykset kiinteisiin kustannuksiin vuositasolla. Neuvottelujen tuloksena vältyttiin irtisanomisilta.

Neuvottelut aloitettiin syyskuussa ensisijassa heikkona jatkuneen kysynnän takia. Löydetyt ratkaisut sisältävät mm. työskentelykäytäntöjen kehittämistä, työkiertoa ja moniosaamisen lisäämistä.

”Pystyimme yhdessä löytämään ratkaisuja muun muassa joustavuuden, liikkuvuuden ja monitaitoisuuden lisäämiseksi organisaatiossa, mitä lähdimme myös tavoittelemaan. Muutosneuvottelujen lopputulos auttaa meitä lisäksi valmistautuessa siirtymään fossiilivapaaseen teräksentuotantoon”, sanoo Jarkko Matkala, SSAB Europe -divisioonan Raahen tehtaanjohtaja.

Muutosneuvottelut koskivat Raahen tehtaan organisaatiota ja niiden piirissä oli noin 2 400 henkilöä. Kaikkiaan SSAB:n palveluksessa Suomessa on noin 4 700 henkilöä.

Lisätietoja:
Jarkko Matkala, SSAB Europe, Raahen tehtaanjohtaja, puh. +358 20 592 2257

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö. Yhtiön lisäarvoa tarjoavat tuotteet ja palvelut on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tavoitteena on vahvempi, kevyempi ja kestävämpi maailma. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa ja tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq Tukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq Helsingissä. www.ssab.com.
Löydät meidät myös sosiaalisesta mediasta: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter ja YouTube.