SSAB ja POSCO järjestävät globaalin konferenssin vihreämmän tulevaisuuden hyväksi

Together for a Green Future! (Yhdessä kohti vihreää tulevaisuutta) on Tukholmassa lokakuussa 2022 pidettävän Hydrogen Iron&Steel Making Forumin iskulause. Tapahtumaa isännöivät SSAB ja eteläkorealainen POSCO-konserni. Foorumissa teräsvalmistajat voivat edistää yhteistyötä ja jakaa kokemuksia, ideoita ja asiantuntemusta ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi maailmanlaajuisesti.

Rekisteröidy täällä

Teräksellä on tärkeä rooli teollisuuden ja yhteiskuntien kehittämisessä. Maailmamme on rakennettu teräksestä – ja teräksellä on monia etuja, minkä vuoksi sitä käytetään ja tullaan käyttämään kaikkialla ympärillämme. Teräs on täysin kierrätettävissä, vahvaa ja kestävää, eikä sen valmistukseen tarvita niin paljon energiaa kuin monien muiden materiaalien.

Terästeollisuus on kuitenkin edelleen merkittävä hiilidioksidipäästöjen ja ilmaston lämpenemisen lähde. Ympäristömme tila edellyttää päästöjen vähentämistä.

SSAB on ollut kestävän kehityksen eturintamassa jo vuosien ajan ja vahvistanut hiljattain asemaansa vihreän siirtymän johtavana toimijana terästeollisuudessa.

Meidän on jaettava kokemuksia muutoksen toteuttamiseksi

"Ilmastonmuutokseen liittyvää ongelmaa ei voi ratkaista yksinään. Johtavien teräsyhtiöiden on tehtävä läheistä yhteistyötä kokemusten jakamiseksi ja ryhdyttävä tarvittaviin toimenpiteisiin ilmastonmuutoksen hidastamiseksi mahdollisimman nopeasti", SSAB:n toimitusjohtaja Martin Lindqvist sanoo.

Jotta muutos toteutuisi ja saavuttaisimme Pariisin ilmastosopimuksen tavoitteet, tarvitsemme rohkeita päätöksiä koko terästeollisuudessa. Teräksenvalmistajien on muutettava teräksentuotantoprosessia ja saavutettava ilmastotavoitteet teknologisten innovaatioiden avulla.

Järjestämme yhdessä Etelä-Korean POSCOn kanssa Tukholmassa Hydrogen Iron&Steel Making Forum 2022 (HyIS) -tapahtuman. Viime vuonna POSCO isännöi vastaavaa HyIS-tapahtumaa Soulissa, Koreassa.

Edessämme on ennennäkemätön haaste, joka edellyttää meiltä suuria ponnisteluja. Vain yhteistyön avulla voimme lyhentää teknologioiden kehitysaikaa merkittävästi.

Foorumin kolme tärkeintä esityslistaa

Foorumin tarkoituksena on antaa yleiskuva globaalista ilmastonmuutoksesta ja keskustella käytännöistä vähentää kasvihuonekaasuja, vetypohjaisen raudan ja teräksen valmistustekniikoista sekä käynnissä olevien vetypohjaisten raudanvalmistustekniikkaa koskevien hankkeiden etenemisestä.

Foorumissa maailmanlaajuiset teräsyhtiöt ja sidosryhmät käyvät syvällisiä keskusteluja kolmesta pääteemasta:

1. Siirtyminen lähes päästöttömään teräksentuotantoon
  2. Arvoketju lähes päästöttömälle teräkselle
  3. Lähes nollapäästöisen teräksen tutkimus- ja teknologiapolitiikka

Foorumissa teräsvalmistajat voivat edistää yhteistyötä ja jakaa neuvoja, ideoita ja asiantuntemusta innovatiivisten teknologioiden kehittämiseksi hiilineutraaliuden saavuttamiseksi sekä jakaa kokemuksia ja suuntaviivoja teollisuudenalan muutoksesta.

Foorumi järjestetään Tukholmassa 12.-13. lokakuuta 2022.

Paikka: Fotografiska Stockholm (vain kutsusta) ja verkossa

Kohderyhmä: Foorumin laaja kohderyhmä kattaa muun muassa toimialajohtajat, innovatiiviset johtajat, teknologiajohtajat, tutkimus- ja kehitysjohtajat, valtion viranomaiset jne.

Lisätietoja: https://www.h2ironsteelforum.com