SSAB julkistaa ympäristötietoisimman rakentamisen ulkokäyttökohteisiin tarkoitetun tuotevalikoiman

SSAB on ilmoittanut julkaisevansa ympäristötietoisimman rakentamisen ulkokäyttökohteisiin tarkoitetun tuotevalikoiman, joka koostuu korkealaatuisista, maalipinnoitetuista teräsohutlevyistä. GreenCoat® -tuotemerkin alla myytävä valikoima on myös yksi koko rakennusalan kattavimmista.

GreenCoat on SSAB:n uusi, innovatiivinen ja ekologinen tuotemerkki laadukkaille pohjoismaisille maalipinnoitetuille teräsohutlevyille rakennusteollisuuden käyttöön. Uuden GreenCoat -tuotevalikoiman julkistamisen myötä tarjolle tuodaan tarkoin koostettu valikoima kestäviä, energiatehokkaita maalipinnoitettuja ratkaisuja vesikatteisiin, julkisivuihin ja sadevesijärjestelmiin.

SSAB:n ja Ruukin yhdistymisen jälkeen kummankin yhtiön parhaat teknologiat ja kokemus on yhdistetty niin, että rakentamisen ulkokäyttökohteisiin tarkoitetusta maalipinnoitettujen tuotteiden valikoimasta on saatu kattavampi kuin koskaan ja lisäksi se on markkinoiden ympäristötietoisin.

Ensiluokkaiset teräkset ja biopohjaiset pinnoitteet

SSAB on edelläkävijä ja innovoija rakentamisen ulkokäyttökohteisiin tarkoitettujen maalipinnoitettujen tuotteiden kehittämisessä, joissa on käytetty biopohjaista pinnoitetta. Useimmissa uuden tuotevalikoiman GreenCoat -tuotteissa käytetään Bio-based Technology -teknologiaa (BT), jonka myötä merkittävä osuus perinteisestä fossiilisesta osasta korvataan biopohjaisella vaihtoehdolla. Tämä SSAB:n patentoima ainutlaatuinen teknologia pienentää ympäristövaikutusta merkittävästi.

”Biopohjaiset GreenCoat -tuotteemme vesikatteisiin, julkisivuihin ja sadevesijärjestelmiin ovat markkinoiden ainoita tuotteita, joiden pinnoitteesta suuri osa koostuu biologisesti uusiutuvasta raaka-aineesta. Sanomme mielellämme, että luonto parantaa tuotteitamme: pinnoite nimittäin tarjoaa ympäristöetuja, mutta myös parantaa suorituskykyä”, kertoo SSAB Europe liiketoiminta-alueen johtaja Olavi Huhtala.

Biopohjaisten pinnoitteiden lisäksi laajassa GreenCoat -tuotevalikoimassa on myös energiatehokkaita tuotteita sekä vesikatteisiin että julkisivuihin. Ne heijastavat auringon lämpösäteilyä ja pienentävät jäähdytykseen liittyviä energiakustannuksia. GreenCoat -tuotteet takaavat myös parhaan värin ja kiillon keston vuosien varrella.

”Kattava GreenCoat -tuotevalikoima sisältää suosittuja tuotenimiä, kuten Pural, Purex ja Hiarc. Kaikkien tuotteiden perustana on pohjoismainen laatuteräs, ja myös pinnoitteella on erinomaiset tekniset ominaisuudet”, Huhtala kertoo.

40 vuotta ulkotestausta eri puolilla maailmaa

GreenCoat -takuut perustuvat 40 vuoden kokemukseen todellisista ulkotestipaikoista.

Yli 10 000 maalipinnoitettua GreenCoat -teräsohutlevyä on altistettu ympäri vuoden ankarille ilmasto- ja sääolosuhteille, kuten suolavedelle, lumelle, jäälle, sateelle, UV-säteilylle, tuulelle ja myrskyille mm. Ruotsin länsirannikolla ja

Floridassa. Lisäksi GreenCoat -tuotteita testataan esimerkiksi Arizonassa, Länsi-Intiassa, Kiinassa, Australiassa sekä Ranskan rannikolla.

Pohjoismaiset, laadukkaat maalipinnoitetut GreenCoat -tuotteet kestävät erittäin hyvin korroosiota, UV-säteilyä sekä naarmuja vastaan. Ne tarjoavat rakentajille merkittävästi kevyemmän ratkaisun vaihtoehtoisiin materiaaleihin verrattuna, kuten betonitiileen.

Kaikkia GreenCoat- tuotteita on helppo muovata, leikata, rei’ittää ja profiloida, ja niitä on saatavana useissa houkuttelevissa väreissä ja erilaisilla pinnan kuvioinnilla. GreenCoat -tuotteita voidaan työstää alhaisissa myös lämpötiloissa, jopa -15 °C:ssa. Lisäksi korkealaatuinen teräs on 100-prosenttisesti kierrätettävää.

Maalipinnoitettuja GreenCoat -teräsohutlevyjä toimitetaan suoraan SSAB:n tehtailta ja varastoista. Näin taataan tehokkaat ja joustavat toimitukset erilaisille asiakkaille.

Kuvat:

1) Olavi Huhtala, Johtaja, SSAB Europe -liiketoiminta-alue

2) 40 vuotta testausta ulkona eri puolilla maailmaa

3) GreenCoat -tuotteet edistävät ympäristötietoisempaa, kestävämpää rakentamista ja parempaa suorituskykyä.

Lisätietoja antaa:
Anke Meyer, Yritysmarkkinointi, SSAB, puhelinnumero: +49 1724244309, anke.meyer@ssab.com

www.ssab.fi/GreenCoat

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö. Yhtiön lisäarvoa tarjoavat tuotteet ja palvelut on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tavoitteena on vahvempi, kevyempi ja kestävämpi maailma. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa ja tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq OMX Nordic Tukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq OMX Helsingissä. www.ssab.com.