SSAB:n terästä maailmanennätyssillassa Yhdistyneissä arabiemiirikunnissa

SSAB:n pitkäaikainen asiakas ViaCon Poland valmisti Ras Al Khaimahissa Yhdistyneissä arabiemiirikunnissa sijaitsevan sillan rakentamiseen käytetyt poimutetut teräslevyt. Sillan jänneväli 32,39 metriä on jo päässyt Guinnessin ennätysten kirjaan pisimpänä maanvaraisen metallisillan jännevälinä.

ViaCon käytti Rydzynan tehtaallaan Puolassa valmistamiensa poimulevyjen perusmateriaalina SSAB:n S500MC-terästä. Maaliskuussa 2019 liikenteelle avattu silta kestää 2 000 ajoneuvon kuormituksen tunnissa ja valmistui puolet nopeammin kuin vastaava betonista valmistettava silta. On myös arvioitu, että silta kestää käytössä yli 100 vuotta ja edellyttää vähemmän ylläpitotöitä kuin muut kovalla liikennekäytöllä oleva sillat.

Shammalin siltä on osa Yhdistyneiden arabiemiirikuntien hallituksen tieverkoston laajentamishankkeen vaihetta 2, jonka tavoitteena on yhdistää Rak arabiemiirikuntien muihin alueisiin. Silta sijaitsee suurella Rak-kehätiellä, joka valmistui myös vähän aikaa sitten. Teräspalkkisilta koostuu poimutetuista teräslevyistä, jotka on asennettu esihyväksyttyjen suunnitelmien ja edellytysten mukaisesti.

"Olemme tyytyväisiä SSAB:n terästen erinomaiseen laatuun ja toimitusten oikea-aikaisuuteen", ViaCon Polandin tuotantojohtaja Marcin Kaleta sanoo.

"ViaCon on meille tärkeä asiakas, ja toivomme voivamme jatkaa hyviä liikesuhteitamme", SSAB Europen myyntijohtaja Przemysław Beciński sanoo.

ViaCon Poland koostuu kolmesta yrityksestä: ViaCon Sp. z o.o., ViaCon Polska Sp. z o.o. ja ViaCon Construction sp. z o.o. Kaikki kolme kuuluvat ViaCon Groupiin, joka perustettiin Ruotsissa ja Norjassa vuonna 1986. Tällä hetkellä ViaCon Groupiin kuuluu noin 30 yritystä.

Lisätietoja:
Przemysław Beciński, SSAB Europe, puhelin: +48 71 346 73 11, sähköposti: przemyslaw.becinski@ssab.com

Katso video:
ViaCon Virtual Reality Animation Dubai 2019