Swedish Steel Prize 2025 osallistumiskutsu

Swedish Steel Prize 2025 -palkinnon ehdokkaiden nimeäminen on käynnistynyt. Ensi vuonna 25-vuotisjuhliaan viettävä Swedish Steel Prize on terästeollisuuden arvostetuin kansainvälinen palkinto. Ilmoittautumisaika päättyy 15.12.2024.

Swedish Steel Prize -palkinto jakaa tunnustusta niille, jotka parantavat liiketoimintaansa, toimialaansa tai yhteiskuntaa teräksen luovan käytön avulla. Swedish Steel Prize toivottaa tervetulleeksi ehdotuksia eri puolilta maailmaa, ja sen tarkoituksena on innostaa insinöörejä, suunnittelijoita ja keksijöitä tutkimaan teräksen rajattomia mahdollisuuksia. Kilpailu edistää sellaisten innovatiivisten ratkaisujen jakamista, jotka johtavat parempaan ja kestävämpään maailmaan.

"Swedish Steel Prize juhlistaa innovaatioita, suunnittelua ja tiedon jakamista", sanoo Eva
Petursson, Swedish Steel Prize -tuomariston puheenjohtaja ja SSAB:n tutkimus- ja innovaatiojohtaja. "Etsimme sovelluksia, jotka haastavat mielikuvituksemme rajat ja osoittavat, kuinka teräs voi auttaa ratkaisemaan yhteiskunnan haasteita."

Swedish Steel Prize -palkinto on avoin yrityksille ja instituutioille, ja se myönnetään menetelmälle tai tuotteelle, joka parhaiten osoittaa, kuinka teräksen ominaisuudet ovat vaikuttaneet merkittävään innovaatioon. Nimettyjen tuotteiden on oltava taloudellisesti kannattavia ja olemassa vähintään prototyypin muodossa. Menetelmät on testattava ja dokumentoitava tuotantoa varten.

Riippumaton tuomaristo arvioi kaikki ehdotukset niiden innovaatiotason/luovuuden, kestävyyden, suorituskyvyn ja kilpailukyvyn perusteella.

Voittaja julkistetaan palkintoseremoniassa Tukholmassa Swedish Steel Prize Days -tapahtumassa 6.-8.5.2025. Kolmen päivän aikana teräsalan kollegat kokoontuvat keskustelemaan ja ammentamaan inspiraatiota uusista terästekniikoista ja niiden sovelluksista. SSAB lahjoittaa 100 000 Ruotsin kruunun palkintorahat hyväntekeväisyyteen.

Lisätietoa hakemusten jättämisestä osoitteessa
www.steelprize.com/apply
Lähetä hakemuksesi viimeistään 15.12.2024.

Tietoja Swedish Steel Prize -palkinnosta
Swedish Steel Prize -palkinnon perusti pohjoismainen teräsyhtiö SSAB vuonna 1999 inspiroimaan teräksen innovatiivista käyttöä. Kilpailu houkuttelee ehdokkaita ympäri maailmaa, ja ne arvioi alan ammattilaisista koostuva riippumaton tuomaristo. Edellisen kerran palkinto jaettiin vuonna 2023, ja sen sai ruotsalainen Green Buffers energiaa absorboivan korkealujuusteräksen hienostuneesta käytöstä tavoitteena tehdä junista aiempaa turvallisempia ja taloudellisempia.

Lisätietoja:
Anna Rutkvist, Project Manager, Swedish Steel Prize, anna.rutkvist@ssab.com

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö, joka rakentaa vahvempaa, kevyempää ja kestävämpää maailmaa lisäarvoa tuottavien terästuotteidensa ja -palveluidensa avulla. Yhteistyössä kumppaneidensa kanssa SSAB on kehittänyt fossiilivapaan teräksen (SSAB Fossil-free™ steel) ja aikoo luoda fossiilivapaan arvoketjun kaivoksesta loppuasiakkaalle. Samalla poistamme suurelta osin oman toimintamme hiilidioksidipäästöt. SSAB Zero™, suurelta osin hiilidioksidipäästötön kierrätysteräkseen perustuva teräs, vahvistaa entisestään SSAB:n johtoasemaa ja kattavaa, raaka-aineesta riippumatonta kestävän kehityksen mukaista tarjontaamme. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa ja tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq Tukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq Helsingissä. Tervetuloa matkallemme! www.ssab.comFacebookInstagramLinkedInX ja YouTube