• Lindex Group Oyj/

Välimiesoikeus on tänään antanut välitystuomion LähiTapiolan Keskustakiinteistöt Ky:n ja Stockmannin välisessä riidassa

STOCKMANN Oyj Abp, Sisäpiiritieto 31.8.2022 klo 13.00 EET

LähiTapiolan Keskustakiinteistöt Ky:n ja Stockmannin väliseen riitaan, joka koski vahingonkorvausta Tapiolan tavaratalossa sijaitsevan liikehuoneiston vuokrasuhteen irtisanomisesta, on saatu välimiesoikeuden tuomio.

LähiTapiolan Keskustakiinteistöt Ky aloitti vuonna 2021 Stockmannia vastaan välimiesmenettelyn, jossa se vaati enintään 43,4 miljoonan euron suuruista yrityssaneerauslain 27 §:n 1 momentin mukaista vahingonkorvausta. Saneerausmenettelyn selvittäjä kiisti saneerausohjelmassa LähiTapiola Keskustakiinteistöt Ky:n vaatimuksen 3,5 miljoonaa euroa ylittävältä osalta.

Välimiesoikeus on välitystuomiossaan osittain hylännyt LähiTapiolan Keskustakiinteistöt Ky:n vaatimukset ja vahvistanut, että LähiTapiolan Keskustakiinteistöt Ky:lle tuleva korvaus on määrältään 19,3 miljoonaa euroa. Maksettava korvaus on Stockmannin saneerausvelkaa. Välimiesoikeuden tuomio on lopullinen eikä siitä voi valittaa.

Jukka Naulapää, lakiasiainjohtaja, puh. (09) 121 3850