Stora Enso Euroopan ainoa metsä- ja paperiteollisuusyritys Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksissä

Stora Enso on listattu Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksiin jo yhdettätoista vuotta peräkkäin. Yhtiö on Euroopan ainoa metsä- ja paperiteollisuusyritys listattuna indeksiin vuosille 2011−2012. Stora Enso sai koko teollisuudenalan korkeimmat pisteet vastuullisesta metsienhoidosta, tuotteiden vastuullisuuden hallinnasta ja ympäristöjohtamisesta. DJSI-indeksiin hyväksytyt jäsenet vuosille 2011−2012 ilmoitettiin tänään.

”Pyrimme parantamaan yritysvastuutoimintaamme jatkuvasti. Se, että olemme listattuna Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksissä jo yhdettätoista vuotta peräkkäin ja parannamme edelleen tulostamme, ovat selkeitä merkkejä että suuntamme on oikea”, sanoo Stora Enson toimitusjohtaja Jouko Karvinen.

”Olemme etsineet uusia näkökulmia vastuullisuuteemme ja aloittaneet uusia hankkeita esimerkiksi hankintaketjumme vastuullisuuden parantamiseksi ja yhteistyön tiivistämiseksi paikallisyhteisöjen kanssa. Olen iloinen nähdessäni, että työmme tulokset näkyvät myös indeksin tuloksissa. Ainoa keino, miten yhtiömme voi tulla nykyistäkin vastuullisemmaksi, on kyseenalaistaa vanhoja työskentelytapoja sekä etsiä uusia tapoja ja ratkaisuja. Meille on tärkeää kuunnella sidosryhmiämme ja oppia heiltä.”

Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksit ovat ensimmäiset maailmanlaajuiset indeksit, joilla seurataan maailman johtavien, kestävän kehityksen periaatteita noudattavien yritysten taloudellista tulosta. Indekseihin mukaan pääsevät yritykset valitaan taloudellisten, ekologisten ja sosiaalisten näkökohtien perusteella. Sijoittajat saavat indekseistä luotettavaa ja puolueetonta vertailutietoa kestävän kehityksen mukaisten portfolioidensa hoitoon.

Lisätietoja indekseistä: http://www.sustainability-index.com/

Terhi Koipijärvi, johtaja, Maailmanlaajuinen vastuu, p. 02046 21347

www.storaenso.com/investors

Stora Enso on pakkaus-, paperi- ja puutuoteteollisuuden maailmanlaajuinen edelläkävijä – rethinker. Kyseenalaistamme toimintaamme ja ajatteluamme ja haemme jatkuvasti uutta tarjotaksemme asiakkaillemme innovatiivisia, uusiutuviin materiaaleihin perustuvia ratkaisuja. Stora Enson palveluksessa on maailmanlaajuisesti noin 26 000 ihmistä, ja sen liikevaihto vuonna 2010 oli 10,3 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä (STEAV, STERV) ja Tukholmassa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään Yhdysvalloissa kauppaa OTC-listalla International OTCQX:ssa.