Stora Enson ilmastonmuutoksen vastaiselle työlle huippuarvio CDP:ltä

STORA ENSO OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 25.10.2016 klo 12.59

Stora Enso on saanut tänään arvokasta tunnustusta ilmastonmuutoksen vastaisesta työstään. Kansainvälinen, voittoa tavoittelematon organisaatio CDP valitsi Stora Enson vuoden 2016 ilmastoarvioinnissaan ”Climate A List” -ryhmään tunnustuksena yhtiön pitkäaikaisista teoista ja strategiasta päästöjen vähentämiseksi.

”Ilmastonmuutoksen vastainen työ vaatii pitkäjänteistä sitoutumista. Stora Enso on yli kymmenen vuoden ajan vähentänyt aktiivisesti toimintojensa energiaintensiteettiä ja monin paikoin myös riippuvuuttaan fossiilisista polttoaineista”, sanoo Stora Enson yritysvastuujohtaja Noel Morrin.

”Tällä hetkellä yli 75 % konsernin tuottamasta ja käyttämästä energiasta on peräisin yhtiön sisäisistä ja ulkopuolisista hiilineutraaleista lähteistä. Stora Ensolla on vankka aie vähentää fossiilisten polttoaineiden käyttöä entisestään seuraavan kymmenen vuoden aikana niin lähelle nollaa kuin mahdollista hyödyntäen teknisesti ja kaupallisesti mahdollisia keinoja”, Morrin jatkaa.

CDP:n A-ilmastolistalle ylsi 9 % kaikista CDP:n globaaliin ilmastonmuutosohjelmaan tietojaan ilmoittaneista tuhansista yrityksistä.

CDP:n toimitusjohtaja Paul Simpson toteaa: “Onnittelemme A-listalle sijoittuneita 193 yritystä, jotka näyttävät tietä matkalla kohti matalahiilistä tulevaisuutta. Yritykset ovat tärkeässä roolissa, jotta globaali talous saavuttaa uudet ilmastotavoitteensa. Tämän ryhmän esimerkki rohkaisee myös muita tekemään rohkeita päätöksiä ja hyödyntämään käsillämme olevia mahdollisuuksia.”

Tuhansien yritysten CDP:lle toimittamia tietoja hyödyntävät 827 sijoittajaa, joiden yhteenlaskettu sijoituspääoma on 100 biljoonaa Yhdysvaltain dollaria.

Noel Morrin, yritysvastuujohtaja, p. +46 7307 68898
Liisa Nyyssönen, viestintäjohtaja, Suomen mediasuhteet, p. 040 544 3491

www.storaenso.com/investors
www.storaenso.com/sustainability