Stora Enson verkkosivusto vertailussa toimialansa paras

STORA ENSO OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 1.11.2019 klo 9.00

Stora Enson verkkosivusto oli toimialansa paras ruotsalaisyhtiö Comprendin viimeisimmässä Webranking-vertailussa. Vuotuisessa verkkosivustovertailussa oli mukana yli 500 yritystä. Webranking on johtava yritysten verkkosivustojen arviointi ja myös ainoa maailmanlaajuinen listaus, jossa sivustoja verrataan sidosryhmien odotuksiin.

Tämän vuoden vertailussa Stora Enso oli perusteollisuustoimialan ykkönen. Stora Ensoa kiiteltiin erityisesti siitä, että sen vastuullisuusviestintä vastaa sidosryhmien odotuksiin.

”Vastuullisuus on Stora Enson vahvuuksia ja yhä korkeammalla tärkeysjärjestyksessä myös kaikille sidosryhmille, sijoittajat ja työnhakijat mukaan lukien”, toteaa Comprendin tutkimusjohtaja Helena Wennergren.

”Olemme todella tyytyväisiä tämän vuoden vertailun tuloksiin”, sanoo Stora Enson viestintäjohtaja Ulrika Lilja. ”Uudistimme verkkosivustomme vain hieman reilu vuosi sitten, ja olemme systemaattisesti hyödyntäneet sivuston käyttäjien palautetta ja dataa varmistaaksemme, että sidosryhmämme saavat mitä odottavat ja vielä enemmänkin. Se, että saimme jälleen kerran erityisen hyvän arvion vastuullisuuteen liittyvästä tiedosta osoittaa, että vastuullisuus on liiketoimintamme ytimessä ja että olemme sitoutuneet viestimään siitä selkeästi ja läpinäkyvästi.”

Stora Enso on pakkaus-, biomateriaali-, puutuote- ja paperiteollisuuden uusiutuvien tuotteiden maailmanlaajuinen toimittaja osana biotaloutta. Uskomme, että kaikki, mikä tänään valmistetaan uusiutumattomista materiaaleista, voidaan huomenna valmistaa puusta. Konsernin palveluksessa on noin 26 000 henkilöä yli 30 maassa. Vuonna 2018 liikevaihtomme oli 10,5 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (STEAV, STERV) ja Nasdaq Stockholm AB:ssa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään kauppaa Yhdysvalloissa. storaenso.com