Stora Ensos webbplats rankad som bäst i sektorn

STORA ENSO OYJ PRESSMEDDELANDE 2019-11-01 kl. 9.00 EET

Stora Ensos webbplats har utsetts till bäst i sektorn ”Basic Resources” enligt den senaste årliga webbrankningsrapporten från den svenska digitala kommunikationsbyrån Comprend.

Den årliga rankningen av över 500 företagswebbplatser är den enda internationella rankningen som bygger på intressenternas förväntningar och utgör en ledande måttstock för företagswebbplatser.

Stora Enso fick särskilt beröm för hur väl hållbarhetsinformationen motsvarade intressenternas förväntningar.

– Hållbarhet är ett av Stora Ensos starkaste kort, och en rankningsfaktor som blir allt viktigare för alla intressenter, inklusive kapitalmarknader och jobbsökande, berättar Helena Wennergren, Head of Research på Comprend.

– Vi är mycket glada över resultaten från årets rankning, säger Ulrika Lilja, kommunikationsdirektör på Stora Enso. – Vår nya webbplats lanserades för lite mer än ett år sedan, och vi har arbetat systematiskt med användardata och feedback för att säkerställa att vi uppfyller våra intressenters förväntningar. Att vår hållbarhetsinformation återigen fick extra högt betyg är ett bevis på att hållbarhet är kärnan i vår verksamhet och vi strävar efter att kommunicera detta på ett tydlig och transparent sätt.

För ytterligare information, kontakta:
Sara Kvarfordh
Kommunikationsansvarig Sverige
Tel. +46 70 2344 590

Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial, träprodukter och papper och med detta en del av bioekonomin. Vi menar att allt som tillverkas av fossilbaserade material idag kan tillverkas av träd imorgon. Företaget har cirka 26 000 medarbetare i över 30 länder och 2018 uppgick omsättningen till 10,5 miljarder EUR. Stora Ensos aktier är noterade på Nasdaq Helsinki (STEAV, STERV) och Nasdaq Stockholm (STE A, STE R). Dessutom handlas Stora Enso som depåbevis ADR (SEOAY) i USA. storaenso.com

För ytterligare information, kontakta:
Sara Kvarfordh
Kommunikationsansvarig Sverige