• Stora Enso Oyj/

Stora Ensosta uusiutuvia materiaaleja ja kiertotalousratkaisuja hyödyntävien Oberstdorfin MM-hiihtojen 2021 yhteistyökumppani

STORA ENSO OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 10.9.2019 klo 9.00

Stora Enso on Oberstdorfissa Saksassa vuonna 2021 järjestettävien pohjoismaisten hiihtolajien MM-kisojen pääyhteistyökumppani. Stora Enso hyödyntää Oberstdorfissa aiempia kokemuksiaan siitä, miten MM-hiihtojen kaltaisissa suurissa urheilutapahtumissa voidaan käyttää ympäristön kannalta kestävämpiä ja kiertotalouteen perustuvia ratkaisuja. Yhtiö esittelee uusiutuvia ja kierrätettäviä ratkaisujaan useissa eri kohteissa.

Stora Enson ja kisajärjestäjien tavoitteena on tuoda kisoissa esiin uusiutuviin materiaaleihin pohjautuvien tuotteiden ja innovaatioiden hyötyjä. Stora Enson puukuitupohjaiset tuotteet tarjoavat ympäristöystävällisen ja hiilijalanjäljeltään pienemmän vaihtoehdon monille uusiutumattomista materiaaleista valmistettaville tuotteille. Hiihdon MM-kisoissa nähdään laaja valikoima Stora Enson uusiutuvista materiaaleista valmistettuja tuotteita, kuten puurakennuksia sekä kartonkipakkauksia.

Oberstdorfin kisat ovat jo neljäs kerta kun Stora Enso on mukana tukemassa MM-hiihtoja. Yhtiö oli pääyhteistyökumppani Itävallan Seefeldin kisoissa vuonna 2019 ja Lahden kisoissa vuonna 2017 sekä toimi yhteistyökumppanina Falunissa vuonna 2015. Stora Enson puupohjaiset ratkaisut, kuten rakennukset, mehupakkaukset, tarjottimet, aterimet, palkintokorokkeet ja palkinnot, ovat tukeneet kilpailujen vastuullisuutta. Stora Enso on edistänyt kierrätysratkaisujen avulla tapahtumissa käytettyjen materiaalien uusiokäyttöä.

Lounais-Saksassa järjestettävien talvilajien MM-kisojen sijainti on keskellä Eurooppaa, Stora Ensolle tärkeää markkina-aluetta. Yhtiö työllistää Keski-Euroopassa noin 5 000 henkilöä.

”On hienoa olla mukana tukemassa MM-hiihtoja jo neljättä kertaa”, sanoo Stora Enson toimitusjohtaja Karl-Henrik Sundström. ”Liiketoimintamme on osa biopohjaista kiertotaloutta, ja vastuullisuus on liiketoimintamme ytimessä. Tuotteemme korvaavat muovista ja muista uusiutumattomista materiaaleista valmistettavia tuotteita. Olemme ylpeitä, että uusiutuvien puupohjaisten materiaaliemme ansiosta tapahtuma voidaan toteuttaa ympäristön kannalta kestävämmin. Meille on luontevaa olla yhteistyökumppanina metsäiseen maastoon sijoittuvissa kisoissa, ovathan metsät biotalouden ja arvoketjumme alkulähde ja ydin. Meillä on todella hyvät kokemukset aiemmista MM-hiihdoista Itävallassa, Suomessa ja Ruotsissa.”

puh. 040 832 7458

Stora Enso on pakkaus-, biomateriaali-, puutuote- ja paperiteollisuuden uusiutuvien tuotteiden maailmanlaajuinen toimittaja osana biotaloutta. Uskomme, että kaikki, mikä tänään valmistetaan uusiutumattomista materiaaleista, voidaan huomenna valmistaa puusta. Konsernin palveluksessa on noin 26 000 henkilöä yli 30 maassa. Vuonna 2018 liikevaihtomme oli 10,5 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (STEAV, STERV) ja Nasdaq Stockholm AB:ssa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään kauppaa Yhdysvalloissa. storaenso.com

puh. 040 832 7458