Stora Enso: Arvopaperimarkkinalain 9. luvun 10. pykälän mukainen ilmoitus omistusosuudenmuutoksesta

STORA ENSO OYJ SUURIMMAT OSAKKEENOMISTAJAT 21.3.2016 klo 9.00

Stora Enso Oyj on vastaanottanut BlackRock, Inc:ltä 18.3.2016 arvopaperimarkkinalain 9. luvun 10. pykälän mukaisen ilmoituksen, jonka mukaan BlackRock, Inc:n hallinnoimien rahastojen epäsuora osakeomistus Stora Enso Oyj:stä nousi yli 5 %:n rajan 17.3.2016.

BlackRock, Inc:n ja sen rahastojen osuus Stora Ensosta ilmoituksen mukaan:

%   osakkeista ja äänistä (A yhteensä)  %   osakkeista ja äänistä rahoitusvälineiden kautta (B yhteensä)  Yhteenlaskettu
  %-osuus
(A+B)
Liikkeeseenlaskijan   osakkeiden ja äänten kokonaismäärä
Osuus   liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen 4,14 %   osakkeista
  Alle 5 % äänistä
0,89 %   osakkeistaAlle 5 %   äänistä 5,03 %   osakkeistaAlle 5 %   äänistä 788 619 987   osaketta237 718 379   ääntä
Edellisessä   liputusilmoituksessa ilmoitettu osuus (jos liputettu) Alle 5 %   osakkeistaAlle 5 % äänistä Alle 5 %   osakkeistaAlle 5 % äänistä Alle 5 %   osakkeistaAlle 5 % äänistä

Tiedot omistus- ja ääniosuudesta liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen:

A: Osakkeet ja äänioikeudet

Osakesarja/   osakelaji   Osakkeiden ja   äänioikeuksien lukumäärä  Osakkeiden ja   äänioikeuksien lukumäärä  Osakkeiden ja   äänioikeuksien %-osuus  Osakkeiden ja   äänioikeuksien %-osuus