Stora Enso: Meddelande enligt kapitel 9, paragraf 10 i denfinska börslagen

STORA ENSO OYJ FLAGGNINGSANMÄLAN 2016-03-21 kl. 9.00 EET

Stora Enso Oyj har den 18 mars 2016 mottagit ett meddelande enligt kapitel 9, paragraf 10 i den finska börslagen, enligt vilket indirekta ägande av Black Rock, Inc och dess fonder i Stora Enso har passerat tröskelnivån 5 % den 17 mars 2016.

Totalt antal positioner av Black Rock, Inc och dess fonder enligt meddelandet:

% av aktier och röstetal (total A)  % av aktier och rösträtter via   finansiella instrument (total B)  Total båda i % (A + B)  Totalantalet aktier och   röster i målbolaget
  237,718,379 röster
Position vid föregående meddelande   (om tillämpligt)  Under 5 % av aktiernaUnder 5 % av röstetalet  Under 5 % av aktierna Under 5 % av röstetalet  Under 5 % av aktiernaUnder 5 % av röstetalet

Detaljer om situationen den dag då tröskelnivån passerades eller uppnåddes:

A: Aktier och rösträtter

Klass/typ   av aktie  Antal   aktier och röstetal  Antal   aktier och röstetal  % av   aktier och röstetal  % av   aktier och röstetal
ISIN-kod   (om möjligt)  Direkt (SMA 9:5)  Indirekt (SMA 9:6 och 9:7)  Direkt (SMA 9:5)  Indirekt (SMA 9:6 och 9:7)
FI0009005961     32,687,580   aktierUnder   5 % av röstetalet     4,14 %   av aktierna Under   5 % av röstetalet
DELSUMMA   A     32,687,580 aktier Under   5 % av röstetalet     4,14 %   av aktierna Under   5 % av röstetalet

B: Finansiella instrument enligt SMA 9:6a

Typ av   finansiellt instrument  Förfallodag  Utnyttjande/