Stora Enso investoi Consumer Boardin ja Biomaterialsin kilpailukykyyn

Stora Enso investoi noin 63 miljoonaa euroa strategisten kasvualueiden kilpailukyvyn parantamiseen Kiinassa ja Ruotsissa Consumer Board- ja Biomaterials-divisioonissa.

STORA ENSO OYJ PÖRSSITIEDOTE 1.3.2016 klo 9.00

Stora Enso investoi 31 miljoonaa euroa uuteen polyeteenipäällystyslinjaan Beihain kuluttajapakkauskartonkitehtaalleen Kiinaan. Beihain tehtaan odotetaan aloittavan toimintansa vuoden 2016 toisen neljänneksen aikana, kuten aiemmin on tiedotettu. Investointi vahvistaa Stora Enson kannattavan kasvun strategiaa ja tukee kilpailukykyä mahdollistamalla lyhyet toimitusajat ja täyden laadunhallinnan korkealaatuiselle PE-päällystetylle elintarvikepakkauksissa käytettävälle kartongille. Investointi saataneen päätökseen vuoden 2017 puolivälissä.

Stora Enso investoi lisäksi 16 miljoonaa euroa uuteen kemikaaliasemaan Skoghallin kuluttajapakkauskartonkitehtaalla Ruotsissa ympäristötehokkuuden parantamiseksi. Investointi saataneen päätökseen vuoden 2017 loppuun mennessä.

Biomaterials-divisioonassa Stora Enso investoi 16 miljoonaa euroa ympäristötehokkuuden parantamiseen vähentämällä rikkipäästöjä Skutskärin tehtaalla Ruotsissa. Investointi saataneen päätökseen vuoden 2017 loppuun mennessä.

Investoinnit tukevat Stora Enson muutosta globaaliksi uusiutuvien materiaalien kasvuyhtiöksi. 31 miljoonaa euroa investoinneista sisältyy konsernin aiemmin ilmoitettuun 680–720 miljoonaa euron investointiennusteeseen vuodelle 2016.

Liisa Nyyssönen, johtaja, Suomen mediasuhteet, puh. +358 40 544 3491

Sijoittajatiedustelut:
Ulla Paajanen-Sainio, sijoittajasuhdejohtaja, puh. +358 2046 21242

Stora Enso on johtava maailmanlaajuinen uusiutuvien pakkaus-, biomateriaali-, puu- ja paperiratkaisujen tuottaja. Tavoitteemme on korvata uusiutumattomat materiaalit innovoimalla ja kehittämällä uusia tuotteita ja palveluja, jotka perustuvat puuhun ja muihin uusiutuviin materiaaleihin. Työllistämme noin 26 000 henkilöä yli 35 maassa. Liikevaihtomme vuonna 2015 oli 10,0 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (STEAV, STERV) ja Nasdaq Stockholm AB:ssa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään Yhdysvalloissa kauppaa OTC-listalla International OTCQX:ssa. storaenso.com

Liisa Nyyssönen
johtaja, Suomen mediasuhteet