• Stora Enso Oyj/

Stora Enso laski liikkeelle uuden joukkovelkakirjalainan ja tekee tarjouksen aiempien joukkovelkakirjojen takaisinostosta

STORA ENSO OYJ PÖRSSITIEDOTE 31.5.2017 klo 18.30

NOT FOR DISTRIBUTION IN OR INTO OR TO ANY PERSON LOCATED OR RESIDENT IN THE UNITED STATES, ITS TERRITORIES AND POSSESSIONS (INCLUDING PUERTO RICO, THE U.S. VIRGIN ISLANDS, GUAM, AMERICAN SAMOA, WAKE ISLAND AND THE NORTHERN MARIANA ISLANDS), ANY STATE OF THE UNITED STATES OR THE DISTRICT OF COLUMBIA (SEE "OFFER AND DISTRIBUTION RESTRICTIONS" IN THE ENGLISH VERSION)

Stora Enso on laskenut liikkeelle uuden 300 milj. euron joukkovelkakirjalainan osana EMTN (Euro Medium Term Note) -lainaohjelmaansa. Joukkovelkakirjalaina erääntyy kesäkuussa 2027 ja lainasta maksetaan 2,5 % kiinteä kuponkikorko. Lainan emissiokurssi on 99,834, mikä vastaa 2,519 % korkoa ja euro-swap-keskikurssi + 175 pistettä. Lainaan ei liity finassikovenantteja. Laina listataan Luxemburgin pörssissä.

Stora Enso ilmoittaa myös 204 106 000 euron sekä 418 781 000 euron kiinteäkorkoisten joukkovelkakirjalainojen takaisinostotarjouksesta. Lainat erääntyvät vuosina 2018 ja 2019. Joukkovelkakirjojen takaisinostotarjousten hinta on 104,08 % vuodelle 2018 ja 109,87 % vuodelle 2019, mikä vastaa -0,25 % ja -0,15 % korkoa. Tarjous päättyy 7.6.2017 klo 18.00 Suomen aikaa ja kaupan täsmäytyspäivä on 9.6.2017.

Lainan ja takaisinostotarjouksen välittäjinä toimivat Citibank, SEB ja Barclays.

”Hyödynnämme suotuisaa lainamarkkinatilannetta pidentääksemme maturiteettiprofiiliamme. Samalla teemme takaisinostotarjouksen lyhyemmän maturiteetin lainoista. Jatkamme portfoliomme proaktiivista ja tehokasta hallinnointia”, sanoo rahoitusjohtaja Martin Ros.

Kaarlo Höysniemi, VP, konsernirahoitus, puh. 020 46 21037

Sijoittajatiedustelut:
Ulla Paajanen-Sainio, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 040 763 8767

Stora Enso on pakkaus-, biomateriaali-, puutuote- ja paperiteollisuuden uusiutuvien tuotteiden maailmanlaajuinen toimittaja. Tavoitteenamme on korvata uusiutumattomat materiaalit innovoimalla ja kehittämällä uusia puuhun ja muihin uusiutuviin materiaaleihin perustuvia tuotteita ja palveluja. Työllistämme noin 25 000 henkilöä yli 35 maassa. Liikevaihtomme vuonna 2016 oli 9,8 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (STEAV, STERV) ja Nasdaq Stockholm AB:ssa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään kauppaa Yhdysvalloissa. storaenso.com

Kaarlo Höysniemi
VP, konsernirahoitus