Stora Enso tarjoaa mahdollisuuden seurata yhtiökokoustaan videoyhteyden kautta

STORA ENSO OYJ SIJOITTAJAUUTISET 13.3.2020 klo 14.00

Stora Enso tarjoaa mahdollisuuden seurata yhtiökokoustaan verkkolähetyksen kautta varotoimenpiteenä COVID-19-koronaviruksen tartuntariskin vähentämiseksi.

Yhtiö pyytää osakkeenomistajia

1. jotka ovat hiljattain olleet koronavirustartunnan riskialueella
  2. joilla on sairausoireita
  3. tai joiden katsotaan kuuluvan riskiryhmään

harkitsemaan yhtiökokouksen seuraamista videoyhteyden kautta tai valtuuttamaan toisen henkilön edustamaan heitä kokouksessa.

Niitä osakkeenomistajia jotka ovat ilmoittautuneet yhtiökokoukseen, mutta eivät aio osallistua, pyydetään ilmoittamaan osallistumisensa peruuttamisesta sähköpostilla agm@storaenso.com tai puhelimitse 02046 21245. Stora Enson yhtiökokous pidetään torstaina 19.3.2020 klo 16 alkaen. Ovet avataan klo 15:30 ja osakkeenomistajat ohjataan rekisteröintitiskiltä suoraan kokoussaliin.

Stora Enson henkilöosakkaat voivat seurata yhtiökokousta videoyhteydellä, jolloin osakkaan osakkeiden ei katsota osallistuneen yhtiökokoukseen. Puheenvuorojen pyytäminen tai äänestäminen ei ole mahdollista videoyhteyden kautta. Kokouksen seuraaminen videoyhteydellä edellyttää, että osakas tunnistautuu suomalaisilla pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Kokouskieli on suomi, lisäksi osa puheenvuoroista on englanniksi. Videoyhteydessä ei ole mahdollista saada simultaanitulkkausta tai tekstitystä.

Lisätietoja yhtiökokouksen seuraamisesta verkkolähetyksen kautta sekä toisen henkilön valtuuttamisesta on saatavilla yhtiön verkkosivuilla.

Stora Enso pyrkii pitämään kokouksen mahdollisimman lyhyenä kattaen ainoastaan yhtiökokouksen juridiset vaatimukset. Sen takia yhtiö ei järjestä tuote-esittelyä tai kahvitilaisuutta kokouksen jälkeen. Yhtiö seuraa koronavirustaruntojen kehitystä ja arvioi tarvetta lisätoimenpiteille. Näillä varotoimilla Stora Enso pyrkii edistämään turvallista ympäristöä. Normaaleissa olosuhteissa Stora Enson yhtiökokouksiin on osallistunut noin 300 osakkeenomistajaa.

Satu Härkönen
viestintäjohtaja, Suomen mediasuhteet
puh. 040 832 7458

Sijoittajatiedustelut:
Ulla Paajanen
sijoittajasuhdejohtaja
puh. 040 763 8767

Stora Enso on pakkaus-, biomateriaali-, puutuote- ja paperiteollisuuden uusiutuvien tuotteiden maailmanlaajuinen toimittaja osana biotaloutta. Uskomme, että kaikki, mikä tänään valmistetaan uusiutumattomista materiaaleista, voidaan huomenna valmistaa puusta. Konsernin palveluksessa on noin 26 000 henkilöä yli 30 maassa. Vuonna 2018 liikevaihtomme oli 10,5 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (STEAV, STERV) ja Nasdaq Stockholm AB:ssa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään kauppaa Yhdysvalloissa. storaenso.com

Satu Härkönen
viestintäjohtaja, Suomen mediasuhteet