Stora Enso ger möjlighet att följa årsstämman via webbsändning

STORA ENSO OYJ NYHETER FÖR INVESTERARE 2020-03-13 kl. 14.00 EET

Stora Enso erbjuder möjligheten att följa bolagets årsstämma via webbsändning som försiktighetsåtgärd för att minska risken för spridning av det nya coronaviruset, COVID-19.

Företaget uppmanar aktieägare som:

1. nyligen har besökt något av riskområdena för coronaviruset,
  2. upplever sjukdomssymtom,
  3. eller tillhör en riskgrupp,

att överväga att följa årsstämman via webbsändning eller ge någon annan fullmakt att närvara i deras ställe på stämman.

Aktieägare som har anmält sig till årsstämman men som beslutar att inte delta, ombeds att annullera sin registrering via email till agm@storaenso.com eller via telefon +358 204 621 245. Stora Ensos årsstämma hålls den 19 mars 2020 kl. 16.00 finsk tid. Dörrarna öppnas kl 15:30 finsk tid och aktieägare kommer att ombedjas att omedelbart efter registreringen gå till mötesrummet.

Stora Ensos privata aktieägare kan följa årsstämman via webbsändning. Deras aktieinnehav räknas emellertid inte som närvarande vid mötet. Det är inte möjligt att tala eller rösta via webbsändningen. För att följa webbsändningen behöver aktieägarna logga in med ett finskt bank-id eller finskt mobilcertifikat. Det officiella mötesspråket är finska, men vissa anföranden hålls på engelska. Simultantolkning och undertextning är inte tillgängligt via webbsändningen.

Mer information om hur man följer årsstämman via webbsändning eller ger någon annan fullmakt att närvara finns på Stora Ensos webbplats.

Stora Enso avser hålla mötet så kort som möjligt, inom ramen för uppfyllande av legala krav. Som ytterligare försiktighetsåtgärder kommer inga förfriskningar att serveras efter stämman. Stora Enso följer utvecklingen avseende coronaviruset och kommer vidta ytterligare åtgärder vid behov. Genom dessa åtgärder strävar Stora Enso efter att bidra till en säker miljö. Under normala omständigheter närvarar runt 300 aktieägare på Stora Ensos årsstämmor.

För ytterligare information, kontakta:
Carl Norell
presschef Stora Enso Sverige
tel. +46 72 2 410 349

Frågor från investerare:
Ulla Paajanen
Ansvarig för investerarrelationer
Tel. +358 40 763 8767

Som en del i bioekonomin är Stora Enso en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial, träprodukter och papper. Vi är övertygade om att allt som tillverkas av fossilbaserade material i dag kan tillverkas av träd i morgon. Företaget har cirka 26 000 medarbetare i över 30 länder och 2019 uppgick omsättningen till 10,1 miljarder EUR. Stora Ensos aktier är noterade på Nasdaq Helsinki (STEAV, STERV) och Nasdaq Stockholm (STE A, STE R). Dessutom handlas Stora Enso som depåbevis ADR (SEOAY) i USA. storaenso.com

För ytterligare information, kontakta:
Carl Norell
presschef Stora Enso Sverige