Stora Enson vuoden 2018 vuosikertomus julkaistu

STORA ENSO OYJ TILINPÄÄTÖS JA TOIMINTAKERTOMUS 14.2.2019 klo 9.30

Stora Enson vuoden 2018 vuosikertomus on julkaistu osoitteessa storaenso.com/annualreport2018. Vuosikertomus koostuu neljästä osasta: Strategy, Sustainability, Financials ja Selvitys hallinto- ja ohjausjärjestelmästä.

Englanninkielinen Strategy kertoo muutosmatkamme edistymisestä ja siitä, kuinka luomme arvoa uusiutuvien materiaalien yhtiönä. Se esittelee vuoden kohokohdat kaikista divisioonistamme.

Englanninkielinen Sustainability kattaa tiedot Stora Enson toiminnan sosiaalisesta, taloudellisesta ja ympäristövastuusta.

Virallinen suomenkielinen tilinpäätös ja toimintakertomus on tämän tiedotteen liitteenä ja ladattavissa osoitteesta storaenso.com/annualreport2018. Selvitys muista kuin taloudellisista tiedoista sisältyy hallituksen toimintakertomukseen. Laajempi englanninkielinen Financials sisältää toimintakertomuksen ja konsernitilinpäätöksen liitetietoineen, kuvauksen Stora Ensosta pääomamarkkinoilla sekä tiedot Stora Enson verojalanjäljestä.

Selvitys hallinto- ja ohjausjärjestelmästä sisältää Stora Enson konsernihallinnoinnin periaatteet, käytännöt ja toimenpiteet sekä selvityksen palkitsemisesta vuonna 2018.

Hanne Karrinaho, talousviestintäjohtaja, puh. 02046 21446

Sijoittajatiedustelut:
Ulla Paajanen, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 040 763 8767

Stora Enso on pakkaus-, biomateriaali-, puutuote- ja paperiteollisuuden uusiutuvien tuotteiden maailmanlaajuinen toimittaja osana biotaloutta. Uskomme, että kaikki, mikä tänään valmistetaan uusiutumattomista materiaaleista, voidaan huomenna valmistaa puusta. Konsernin palveluksessa on noin 26 000 henkilöä yli 30 maassa. Vuonna 2018 liikevaihtomme oli 10,5 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (STEAV, STERV) ja Nasdaq Stockholm AB:ssa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään kauppaa Yhdysvalloissa. storaenso.com

Hanne Karrinaho
talousviestintäjohtaja