Nukketeatteri Sytkyt johdattaa perheen pienimmät Salaiseen puutarhaan

Frances Hodgson Burnettin rakastettuun klassikkokirjaan perustuva tarina herää eloon nukketaiteilija Juha Laukkasen johdolla Kansallisteatterin Suuren näyttämön lämpiössä 15. helmikuuta alkaen.

Kymmenvuotias Mary Lennox jää orvoksi Intiassa, ja hänet lähetetään sukulaistensa luo Englantiin, syrjäiseen Misselthwaiten kartanoon. Kun Mary löytää tien salaiseen puutarhaan, jonne häntä on ehdottomasti kielletty menemästä, avautuu hänelle ja hänen uusille ystävilleen ihmeellinen maailma. Muuttumattomiksi kuvitellut asiat alkavat muuttua, ja ystävyys saa puutarhan kukoistamaan.

Frances Hodgson Burnettin Salainen puutarha -romaania (The Secret Garden, 1911) pidetään yhtenä 1900-luvun parhaimmista lastenkirjoista. Rakastetun nukketeatteritaiteilija Juha Laukkasen taikakosketuksella tarina herää henkiin visuaalisena ja musiikillisena leikkinä, jonka teemoina ovat muun muassa ystävyys, yksinäisyys, kulttuurierot ja suvaitsevaisuus.

Tervetuloa esityksen lehdistöennakkoon perjantaina 14. helmikuuta kello 10 tai esityskauden näytäntöihin 15.2. ̶ 25.4.2020!

Ensiaamut Suuren näyttämön lämpiössä 15.2.2020 klo 10 ja klo 11

Taiteilija Juha Laukkanen juhlii syntymäpäiväänsä lasten kanssa lauantain 4.4. klo 10 esityksessä ja lahjoittaa esityspalkkionsa UNICEFille.

Esitystä suositellaan yli 2-vuotiaille.

Nukkenäyttelijä Juha Laukkanen
Tekstin sovitus Juha Laukkanen

Suomennos Toini Swan
Lavastus ja nuket Pirjo Kivimäki