Folklandia-festivaali haluaa antaa näkyvyyttä nuorille bändeille - ensimmäistä kertaa showcase

Suomen suurin kansanmusiikin ja kansantanssin kansainvälinen talvitapahtuma Folklandia etsii neljää showcase-yhtyettä vuoden 2016 Folklandia-risteilylle 8.-9.1.

Folklandialla ensimmäistä kertaa järjestettävän showcasen tavoitteena on tarjota nuorille kansanmusiikkiyhtyeille uusia esiintymismahdollisuuksia ja tuoda tuoreet yhtyeet yleisön, tuottajien ja median tietoisuuteen. Yhtyeistä kolme haetaan yleisellä haulla ja yksi yhtye tulee Nuori Kulttuuri Sounds -tapahtuman kautta, joka järjestetään 15.-17.5. Porvoossa.

Valinnan suorittaa asiantuntijaraati: muusikko-säveltäjä Anne-Mari Kivimäki, freelance-tuottaja Riitta Huttunen, promootio- ja projektipäällikkö Henna Salo sekä Pispalan Sottiisin tapahtumatuottaja Jussi Kaijankangas.

Valitut yhtyeet pääsevät esiintymään vuoden 2016 Folklandialla ja saavat näkyvyyttä Folklandia-risteilyn tapahtumatiedotuksessa sekä ovat osa Folklandian markkinointiviestintää mm. tapahtuman nettisivuilla, facebookissa, printtimateriaalissa ja pressitilaisuuksissa.

Hakuaika on 8.4.–15.5.2015.
Hakemus löytyy osoitteesta: www.sottiisi.net/showcase
Valinta suoritetaan touko-kesäkuun aikana ja se julkistetaan Kaustisella, Kaustinen Folk Music Festivaalilla 7.7.2015.

Folklandian showcasen järjestäjänä ovat Pispalan Sottiisi / Suomen Nuorisoseurat yhteistyössä Folklandian taustajärjestäjien kanssa. Yhteistyökumppaneina ovat Music Finland ja Nuori Kulttuuri -säätiö.

Lisätiedot Pispalan Sottiisi:
Tapahtumatuottaja Jussi Kaijankangas, p. 050 343 4688, jussi.kaijankangas@nuorisoseurat.fi
Tapahtumatiedottaja Maarit Saarelainen, p. 050 595 7874, maarit.saarelainen@nuorisoseurat.fi

Pikafaktat

Suomen Nuorisoseurat on Suomen merkittävin kulttuurista lapsi- ja nuorisotyötä tekevä järjestö. Nuorisoseurat tarjoaa kaikenikäisille laaduksta kulttuurista harrastus- ja tapahtumatoimintaa, kuten tanssia, teatteria, sirkusta ja musiikkia.
Tweettaa
Tapahtumien osaamiskus - Pispalan Sottiisi on Nuorisoseurajärjestön tapahtumien tuottamiseen erikoistunut toimisto Tampereella. Tiivissä yhteistyössä Tampereen Kaupungin kanssa rakentuvat tapahtumat ovat vakiinnuttanet paikkansa osana tamperalaista tapahtumien tarjontaa. Folkväen keskuudessa suositut tapahtumat keräävät innokkaita osallistujia läpi koko Suomen saavuttaen näin myös kattavan näkyvyyden valtakunnallisesti.
Tweettaa