HUS Asvian ja Taitotalon kumppanuuden tavoitteena on alan osaavin henkilöstö

HUS Asvia ja Taitotalo ovat allekirjoittaneet kumppanuussopimuksen, jonka tavoitteena on varmistaa osaava ja ammattitaitoinen henkilöstö muuttuvassa toimintaympäristössä.

HUS Asvia on Suomen suurin monipuolisia tukipalveluja tarjoava organisaatio. Palvelutarjonta kattaa muun muassa aula- ja asiointipalvelut, laitoshuollon, henkilöstöhallinnon, potilas- ja henkilöstöruokailun, talous- sekä tekstinkäsittely- ja osastonsihteeripalvelut.

HUS Asvian henkilöstöpäällikkö Milla Hepo-ojan mukaan Taitotalon kanssa on tehty pitkään rakentavaa yhteistyötä.

- Sopimuksen myötä yhteistyöstä tulee entistä suunnitelmallisempaa, jotta osaamme varautua erilaisiin toimintaympäristön muutoksiin.

HUS Asvian visio on olla halutuin yhteistyökumppani ja edelläkävijä sekä uudistuvien ja innovatiivisten tukipalveluratkaisujen tuottaja ja kehittäjä.

- Tuotamme kilpailukykyistä lisäarvoa asiakkaan parhaaksi alan osaavimmalla henkilökunnalla.

Kumppanuuden taustalla on pitkä yhteistyö muun muassa laitoshuoltajien rekrytoivan koulutuksen osalta.

- Laitoshuoltajan koulutuksia on tarkoitus jatkaa, mutta sopimukseen sisältyvät myös meidän muut henkilöstöryhmät. Olemme olleet erityisesti tyytyväisiä Taitotalon kouluttajien ammattitaitoon ja kykyyn hypätä meidän asemaamme ja kulkemaan rinnalla. Se on ollut tärkein syy jatkaa ja syventää yhteistyötä, Hepo-oja sanoo.

Tulevaisuudessa myös laitoshuoltajilla on mahdollisuus monipuolistaa omaa tehtävänkuvaansa, kun HUS Asvialla aloittaa uusi palvelutyöntekijän toimi.

- Palvelutyöntekijän työnkuva vaatii monialaista osaamista. Se avaa myös laitoshuoltajille mahdollisuuden osaamisen kasvattamiseen esimerkiksi vahtimestarin ja ravitsemustyöntekijän tehtäviin.

Hepo-ojan mukaan osaamisen kehittämisellä on tärkeä osa myös työnantajamielikuvassa. Jotta voimme olla olemassa, meillä pitää olla osaaminen kunnossa ja jotta meillä on osaaminen kunnossa, meidän pitää huolehtia työntekijöistä ja varmistaa, että työntekijäkokemus on kohdallaan.

- Koko meidän toimintamme perustuu siihen, että meillä on osaava ja ammattitaitoinen henkilöstö. Kun pystymme tarjoamaan heille lisäosaamista, niin työn mielekkyys kasvaa. Ja onhan se myös työnantajan etu, että meillä on ammattitaitoista porukkaa, joka haluaa kehittää itseään.

Myös Taitotalossa iloitaan HUS Asvian kanssa solmitusta sopimuksesta.

- Kumppanuussopimus pohjautuu pitkäjänteiseen ja suunnitelmalliseen yhteistyöhön, jossa keskitytään henkilöstön osaamisen ylläpitämiseen ja kehittämiseen, osaavan henkilöstön saatavuuden varmistamiseen ja oppilaitosyhteistyön vahvistamiseen, Taitotalon asiakkuuspäällikkö Mirja Kautiainen kertoo.

- Kumppanuussopimus on meille asiakkaan luottamuksen osoitus hyvästä yhteistyöstä, jota voidaan lähteä edelleen syventämään.

Lisätietoja:

Mirja Kautiainen, asiakkuuspäällikkö

Taitotalo

mirja.kautiainen@taitotalo.fi

Milla Hepo-Oja, henkilöstöpäällikkö

HUS Asvia

milla.hepo-oja@hus.fi

Puh. 050 596 9042

Taitotalo on Suomen johtava työelämän kehittäjä ja ammatillisen aikuiskoulutuksen suunnannäyttäjä. 1.1.2020 toimintansa aloittaneen Taitotalon ovat perustaneet Ami-säätiö sr (Amiedu) ja Ammatinedistämissäätiö AEL sr (AEL). Taitotalon koulutustarjontaan kuuluvat muun muassa kiinteistö- ja rakennusala, turva-ala, teollisuuden huolto ja kunnossapito, energia-ala, ajoneuvotekniikka, tieto- ja viestintätekniikka, liiketoiminta, sosiaali- ja terveysala sekä maahanmuuttajien koulutus. www.taitotalo.fi

HUS Asvia on Suomen suurin tukipalveluja tuottava organisaatio. Tarjoamme sosiaali- ja terveydenhuollon asiakkaidemme erilaisiin tarpeisiin monipuolisia palvelukokonaisuuksia yksilöllisesti, ketterästi ja osaavasti. HUS Asvia on sosiaali- ja terveydenhuollon toimijoiden luotettava kumppani, joka tuottaa asiakkailleen lisäarvoa tarjoamalla vaikuttavia ja laadukkaita palveluja merkittävänä osana potilaan hoitoketjua.