• Taitotalo/

Kouluttaja Harri Fränti kehottaa osallistumaan 1.3.2023 webinaariin, jossa kerrotaan taloyhtiöiden kokemuksia energiaremonteista

Taitotalon kouluttaja Harri Fränti puhuu Taloyhtiöiden kokemuksia energiaremonteista -webinaarissa. Fräntin puheenvuoro käsittelee aurinkopaneeleiden asentamista suojeltuun taloyhtiöön Helsingin kantakaupungissa.

Vastuullinen ja kestävä Taitotalo on vuoden 2024 toukokuulle kestävä hanke, joka vahvistaa Taitotalon vastuullisuutta. Fränti kouluttaa Taitotalossa talotekniikka-alaa ja isännöintiä. Energiatehokkuus on lähellä Fräntin sydäntä, ja hän vastaakin Vastuullinen ja kestävä Taitotalo -hankkeessa kestävään kehitykseen ja energiatehokkuuteen liittyvistä teemoista. Vapaa-ajalla Fränti toimii taloyhtiön hallituksen puheenjohtajana.

Fräntin työuran ja taloyhtiön puheenjohtajatoimen keskiössä on energiatehokkuuden varmistaminen. Energian tuottaminen ja käyttäminen siten, että sitä on tarpeeseen nähden riittävästi, on tärkeää. Lisäksi energia on tuotettava uusiutuvasti ja mieluiten myös kustannustehokkaasti. Fräntille vastuullisuus tarkoittaa energiatehokkuutta, eli tuotosten ja panosten optimaalista suhdetta. Optimiratkaisu pitää löytää, olipa kyse sitten huoneiston lämmittämisestä tai valaistuksen toteuttamisesta.

Tällä hetkellä ajankohtaista on myös se, miten energia on tuotettu. Taloyhtiö, jossa Fränti toimii puheenjohtajana, on suojelukohde. Suojelustatuksesta huolimatta taloyhtiön katolle asennettiin aurinkopaneelit.

Helsingin kaupungin taloyhtiöiden energianeuvontapalvelut järjestää 1.3.2023 webinaarin taloyhtiöiden energiaremonteista. Fränti kertoo webinaarissa aurinkopaneelien asentamisesta suojeltuun taloyhtiöön. Webinaaria Fränti suosittelee kaikille energiaremonteista kiinnostuneille, ilmoittautumisaikaa on 28.2.2023 saakka.

Harri Fränti puhuu sekä työssä että vapaalla energiatehokkuuden tärkeydestä.

Taitotalon tavoitteena on suuri kädenjälki

Jalanjälki on käsite, jolla kuvataan organisaatioiden toiminnasta syntyviä negatiivisia vaikutuksia. Kädenjäljellä taas tarkoitetaan kaikkia positiivisia vaikutuksia, joita toimija saa aikaiseksi. Suomen suurimpana ammatillisena aikuiskouluttajana Taitotalolla on mahdollisuus vaikuttaa vastuullisesti ja kestävästi monella tasolla. Oman toimintansa lisäksi se voi vaikuttaa henkilöstönsä, opiskelijoidensa ja yritysasiakkaidensa toimintaan. Monitasoinen vaikuttaminen mahdollistaa suuren kädenjäljen.

Se, että Taitotalon kouluttaja on energiatehokkuuden asiantuntija myös vapaa-ajallaan, on monitasoista vastuullisuusvaikuttamista, joka mahdollistaa mahdollisimman suuren kädenjäljen jättämisen. Se on vastuullisuutta Taitotalon tapaan.

Kuvat: Asunto Oy Pursimiehenkatu 21

Lisätietoja:

Webinaari: Taloyhtiöiden kokemuksia energiaremonteista 1.3.2023
Helsinkiläinen taloyhtiö sai aurinkovoimalan katolle – suojelustatus ei ollut este energiaremontille
Suojeltu keskustatalo sai katolleen aurinkovoimalan
Video Asunto Oy Pursimiehenkatu 21 katolta, Helsingin kaupunkiympäristö

Harri Fränti