Taitotalosta vuonna 2021 valmistuneet antoivat NPS-luvuksi huimat 47

Taitotalon toisena toimintavuotena 2021 ammatillisesta tutkinnosta valmistuneille järjestettiin kesäkuussa ja joulukuussa virtuaaliset valmistujaiset. Valmistujaisten yhteydessä heiltä kysyttiin NPS-suosittelua. Tutkinnoista valmistuneet antoivat Taitotalolle NPS-suositteluindeksiksi 47.

Erityisesti opiskelijat mainitsivat palautteissaan hyvin suunnitellut ja järjestetyt opinnot, jotka oli helppo sovittaa aikuisen opiskelijan muuhun elämään. Myös kouluttajien asiantuntemus sai kiitosta.

2 195 aikuista suoritti vuonna 2021 Taitotalossa ammatillisen tutkinnon. Vuonna 2020 tutkinnon suorittaneita oli 2 178.

Tutkinnoista oli perustutkintoja 547, ammattitutkintoja 1 286 ja erikoisammattitutkintoja 362. Suosituimpia tutkintoja olivat lähiesimiestyön ammattitutkinto (179 valmistunutta), eläintenhoidon ammattitutkinto (167), puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan ammattitutkinto (140) ja prosessiteollisuuden ammattitutkinto (112).

NPS®️ (Net Promoter Score) tarkoittaa suositteluindeksiä, eli sitä, kuinka todennäköisesti asiakkaat suosittelisivat yritystä, tuotetta tai palvelua ystävilleen tai kollegoilleen. NPS-kyselyssä asteikko on 1–10. Arvosanan 9 ja 10 antaneet lasketaan suosittelijoiksi. Suosittelijoiden lukumäärästä vähennetään arvosanan 1–6 antaneet. Arvosanan 7–8 antaneet ovat neutraaleja. Kansainvälisessä NPS bencmarking -vertailussa tulos 0–50 on hyvä.

Lisätietoja antaa asiakkuusjohtaja Nuutti Manninen, nuutti.manninen@taitotalo.fi