Oliivien inspiroima menu Silja Linen laivoille loppuvuodeksi

Italialainen keittiöpäällikkö Davide Zunino on suunnitellut oliivien inspiroimana menun, jota risteilymatkustajat pääsevät nauttimaan Silja Serenaden ja Silja Symphonyn Ravintola Tavolàtassa joulukattauksiin saakka.

Davide Zunino on kotoisin Italian Liguriasta ja niinpä hän onkin saanut menuunsa innoituksen kotiseutunsa oliiveista ja oliiviöljystä. Milanossa ravintola Mimmo Milanossa kokkaava Zunino on työskennellyt monissa huippuravintoloissa Italiassa ja Espanjassa.

- Menun juju on oliiviöljyn ja oliivien tuoma makuelämys, yhdistettynä laadukkaisiin raaka-aineisiin. Listalla on esimerkiksi turskaa, härkää, punajuuririsottoa, lampaankareeta, kauden kalaa ja marjoista tehty hedelmäsalaatti joka höystetään lämpimällä oliiviöljykeitolla. Eli italialaisen keittiön parasta antia, hehkuttaa Tallink Siljan Head of Restaurants Tomi Söderström.

Zunino rikastuttaa kunkin ruoka-annoksen makua ja omaperäisyyttä Boerin perheen huippulaatuisilla oliiveilla ja, kullankeltaisella ROI-oliiviöljyllä, joka on kylmäpuristettu Taggiasca-oliiveista. Lajikkeen kokonaisena tarjottavat oliivit ovat pieniä, mustia ja maistuvat yrttien kanssa marinoituina hurmaavan italialaiselta.

- Italialainen ruoka on selvästi yksi matkustajiemme suosikkiruoka. Laivojen ravintoloissa ei ole tarjolla ihan perinteisiä pizzoja ja pastoja, mutta viime vuonna Helsingin reitille avatun Ravintola Tavolàtan lista on ollut kaudesta toiseen erittäin pidetty, kertoo Tomi Söderström.

Oliivien inspiroimaa menu on voimassa Silja Serenaden ja Silja Symphonyn Ravintola Tavolàtassa joulukuun puoliväliin saakka.

Lisätietoja antaa:
Head of Restaurants Tomi Söderström, 050 355 0242, tomi.soderstrom@tallinksilja.com

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on yksi Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Yhtiön laivat liikennöivät Suomesta Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan ja Silja Line-brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Helsingissä, Turussa, Tampereella ja tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Yritys työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä.

Avainsanat:

Pikafaktat