TDC:n tulos täytti odotukset

Lehdistötiedote 6.2.2013

TDC-konserni on julkistanut viime vuoden tuloksensa. Vuonna 2012 TDC:n liikevaihto oli 26,1 miljardia Tanskan kruunua (3,5 miljardia euroa) ja käyttökate 10,3 miljardia Tanskan kruunua (1,4 miljardia euroa), mikä oli yhtiön ilmoittaman näkymän mukainen tulos. TDC-konserni onnistui leikkaamaan liiketoiminnan kuluja 6 % ja vahvan kassavirran tukemana maksaa osinkoa 4,60 Tanskan kruunua osaketta kohden.

Suomessa TDC:n liikevaihto kasvoi 3% verrattuna vuoden 2011 vertailukelpoiseen lukuun.

"Yritysoperaattorien välinen kilpailu kiristyy sitä nopeammin, mitä tärkeämmäksi toimivien tietoliikenne- ja viestintäratkaisujen rooli monipaikkaisessa työnteossa kasvaa. Teemme Suomessa jatkuvasti töitä palvelujohtajuuden kehittämiseksi ja nyt julkistettu tulos osoittaa, että etumatka asiakaskokemuksessa kantaa hedelmää myös viivan alla", Suomen TDC:n toimitusjohtaja Timo Levoranta kertoo.

Konserni kertoi myös näkymänsä vuodelle 2013: liikevaihtoa 25,0-25,5 miljardia Tanskan kruunua (3,36-3,42 miljardia euroa), käyttökate 10,0-10,2 miljardia Tanskan kruunua (1,34-1,37 miljardia euroa) ja osinko 3,70 Tanskan kruunua osaketta kohden.

Tulostiedote on ladattavissa kokonaisuudessaan englanniksi osoitteessa http://investor.tdc.com.

Lisätiedot: TDC lehdistöpalvelu

Puhelin: +45 70 20 35 10

Sähköposti: tdcpresse@tdc.dk

Luotettavat data- ja viestintäratkaisut häivyttävät etäisyyksiä, tehostavat prosesseja ja kutistavat kuluja. Tavallisten työntekijöiden arkipäivään ne tuovat uutta joustavuutta. Suomen toiseksi suurimmaksi yritysverkkojen tarjoajaksi kasvanut TDC tarjoaa vahvan teknisen ja projektiosaamisen ohella markkinoiden parhaan asiakaskokemuksen. Palvelujohtajuudesta kertovat Suomen tyytyväisimmät yritysasiakkaat (EPSI Rating, laajakaistapalvelut, 2010, 2011 ja 2012). Pohjoismaisen TDC-konsernin liikevaihto oli vuonna 2012 noin 3,5 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 9 400. Lisätietoa: www.tdc.fi