Teknos on saattanut päätökseen norjalaisen Drywood Norge AS :n hankinnan

Teknos on saattanut päätökseen Drywood Norge AS:n liiketoiminnan hankinnanDrywood Norge AS toimii Norjan kauppa- ja rakennusmaalien markkinoilla.

Drywood Norge AS:n hankinta tukee Teknoksen kasvustrategiaa. Yritysosto mahdollistaa Teknoksen toiminnan laajenemisen uudelle liiketoiminta-alueelle ja vahvistaa Teknoksen asemaa kauppa- ja rakennusmaalien markkinoilla.

Hollantilaisen Drywoodin maalit ovat olleet Norjan markkinoilla jo yli 40 vuotta. Tuotteiden, erityisesti rakennus- ja kattomaalien ominaisuudet sopivat erinomaisesti Norjan ilmastoon. Yritys on kehittynyt positiivisesti näihin päiviin saakka, ja tällä hetkellä liikevaihto on hieman alle 30 miljoonaa Norjan kruunua.

”Olen erittäin tyytyväinen, että saimme yritysoston onnistuneesti päätökseen. Voimme nyt tarjota entistä laajemman tuotevalikoiman ja suorat toimitukset asiakkaillemme Norjassa, sanoo Teknos Group Oy:n konserninjohtaja Paula Salastie.

Lisätiedot:

Espen Lund
myyntijohtaja
Teknos Norway
Puh. +47 312 94900
espen.lund@teknos.com

Marcel Dissel
Chief Commercial Officer
Teknos Group Oy
marcel.dissel@teknos.com
Puh. +41 792 815 161

markkinointi- ja viestintäjohtaja
Teknos Group Oy
minna.koistinen@teknos.com
Puh. +358 50 429 4180

Teknos on kansainvälinen maalivalmistaja, joka toimii yli 20 maassa Euroopassa, Aasiassa ja USA:ssa. Teknoksen liikevaihto vuonna 2017 oli noin 384 miljoonaa euroa, ja se työllistää noin 1800 henkeä. Teknos on johtavia teollisuusmaalien valmistajia, jolla on vahva asema kauppa- ja rakennusmaaleissa. Teknos haluaa maailmamme kestävän pidempään tarjoamalla teknisesti edistyksellisiä pinnoiteratkaisuja suojaamaan pintoja ja pidentämään esineiden käyttöikää. Yritys tekee tiiviistä yhteistyötä asiakkaidensa kanssa. Teknos on perustettu vuonna 1948, ja se on yksi Suomen suurimpia perheyrityksiä. Lisätietoja www.teknos.com.